Canonin Digital IXUS -mallistoon kaksi tyylikästä kamerauutuutta

Canon tuo markkinoille Digital IXUS 750- ja Digital IXUS 55 -mallit. Molemmat uutuudet ovat aiempien Digital IXUS -kameroiden tapaan ulkonäöltään upeita.

Kameroissa on tehokas DIGIC II -prosessori ja suuri 2,5 tuuman nestekidenäyttö. Digital IXUS 750 –kameran kennon pikselikoko on 7,1 megapikseliä, kun taas Digital IXUS 55 –kameran kennossa on 5,0 megapikseliä. Kummassakin kamerassa on 3x zoom-objektiivi.

Objektiivissa on kaksi voimakkaasti valoa taittavaa asfääristä UA-elementtiä, joiden ansiosta kuvat ovat teräviä ja niiden värit ovat todenmukaiset ja kontrasti hyvä. Yhdeksän pisteen AiAF-automaattitarkennuksella keskialueen ulkopuolisetkin kohteet tarkentuvat teräviksi. USB 2.0 Hi-Speed -liitännän avulla kuvien siirto tietokoneelle tai tulostimelle on nopeaa. Molemmissa malleissa on useita kuvausohjelmia, joiden avulla kuvaaminen onnistuu erilaisissa hankalissakin tilanteissa.

Myös veden alle

Erikoiskohteiden kuvausohjelmien joukossa on mukana myös vedenalaisen kuvauksen asetukset, joita voidaan käyttää lisävarusteena saatavan vedenpitävän kotelon kanssa. Vedenalaisen kuvauksen ohjelmassa valkotasapaino on säädetty nimenomaan veden alla kuvaamista varten. Näin värit tallentuvat mahdollisimman aitoina eikä kuviin tule liiallista sinisyyttä. Molemmilla kameroilla voidaan tallentaa myös laadukkaita VGA-videoita.

Kameroissa on nyt uusi, maailman aikavyöhykkeet näyttävä aikanäyttö. Käyttäjä voi asettaa sekä kotimaan että kohdemaan aikavyöhykkeen.

Digital IXUS -kameran ostaja voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua maksutonta Internet-tilaa omien MPEG-videoleikkeiden ja digitaalisten stillkuvien jakamiseen.

Digital IXUS -kamerat tulevat Suomessa myyntiin suuskuussa. Digital IXUS 55:n hinta asettunee noin 430 euron hintasoon. Digital IXUS 750:n hinta on noin 540 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen