Uusi HV20-teräväpiirtovideokamera Canonilta [31.1.2007]

HV20 Canon täydentää teräväpiirtovideokameramallistoaan ja tuo markkinoille kuluttajille suunnatun HV20-videokameran, joka tuo mukavuutta HD-tallennukseen ja yhdistää tehokkaat kuvausominaisuudet helppokäyttöisyyteen.

Canonin HD-kamerajärjestelmässä yhdistyvät aito täyden 1920 x 1080 -tarkkuuden 2,96 megapikselin HD-CMOS-kenno, Canon-optiikka ja HD-optimoitu DIGIC DV II -prosessori. Prosessorissa on tehokas kohinanpoistotekniikka, joka tuottaa tarkan videokuvan. Prosessori mahdollistaa samanaikaisen videokuvauksen ja stillkuvauksen miniSD-muistikortille. Canonin Instant AF -järjestelmä takaa nopean ja tarkan automaattitarkennuksen. Focus Assist -toiminto auttaa käsintarkennuksessa, jolloin kuvasta saadaan entistä helpommin terävä.

HV20-videokamerassa on 10x optinen zoom-objektiivi sekä ND (Neutral Density) -harmaasuodatin ja optinen Super Range -kuvanvakaintekniikka. Tämä kuvanvakainjärjestelmä yhdistää kaksi tunnistusmenetelmää, joiden ansiosta HV20 pystyy ehkäisemään mm. hengityksestä johtuvaa pientä vartalon liikehdintää. Super Range -kuvanvakain toimii tehokkaasti myös stillkuvauksessa.

Kätevä liitäntä teräväpiirtotelevisioon

HV20 on ensimmäinen Canon-videokamera, jossa on High Definition Multimedia Interface (HDMI) -liitäntä. Videokamera voidaan liittää yhdellä kaapelilla teräväpiirtotelevisioon, jolloin audio- ja videosignaalit toistuvat laadukkaina. Videokamera voidaan liittää myös yhteensopivaan tietokoneeseen HDMI:n avulla. Videokamerassa on lisäksi 25PF (Progressive Frame) –kuvaustila, jonka mahdollistaa se, että HD-CMOS-kenno voi tuottaa lomittamattoman ja lomitetun toiston. 25PF-kvaustila muistuttaa 24 ruudun nopeutta sekunnissa ja siinä on mahdollista käyttää erityisiä CINE-asetuksia. Canonin XH-sarjan videokameroista tutut cine gamma-, cine matrix- ja muut kuvamuuttujat synnyttävät elokuvamaisen tunnelman televisiotoiston aikana. CINE-asetukset voidaan valita myös 50i- ja DV PAL -tallennuksessa.

HV20-videokameran mikrofonin liitännässä on äänen käsisäätö, joka mahdollistaa laadukkaan äänen tallennuksen kuvaustilanteen vaatimusten mukaisesti. Kuulokeliitäntä mahdollistaa äänen laadun tarkkailun tallennuksen aikana. Varusteluisti on yhteensopiva useiden lisälaitteiden kanssa mukaan lukien videovalot ja salamat stillkuvaukseen.

HV20-videokameran myynti alkaa Suomessa huhtikuussa. Sen hinta vahvistuu myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi