Huipputehokas ja helppokäyttöinen Canon PowerShot SX120 IS -kamera 10x optisella zoomilla [19.8.2009]

Canon PowerShot SX120 IS Canon esittelee laadukkaan ja helppokäyttöisen PowerShot SX120 IS -digitaalikameran. Siinä on vakiona 10x optinen zoom, DIGIC 4 -kuvaprosessori ja Smart Auto -tila, jonka avulla kuvaaja kuin kuvaaja onnistuu varmasti. PowerShot SX120 IS on kevyt, muodoltaan pyöreä ja näyttävällä mustalla viimeistelty.

Moneen menoon ja vaihteleviin kuvaustilanteisiin

PowerShot SX120:n 10x optinen zoom tuo kohteen lähelle. Kameran tekniikka vähentää merkittävästi kameran tärähtelystä ja kuvauskohteen liikkumisesta johtuvaa kuvan epätarkkuutta ja tuottaa huipputerävän kuvanlaadun. Optinen kuvanvakain, ISO Auto -herkkyystoiminto ja liikkeentunnistustekniikka takaavat virheettömän terävät kuvat.

PowerShot SX120 IS -kamerassa on 10 megapikselin kuvakenno, joka tallentaa näkymän jokaisen yksityiskohdan, sekä tehokas ja älykäs DIGIC 4 -kuvaprosessori, joka takaa nopean toiminnan ja luonnollisen värintoiston haastavissa valaistusolosuhteissa. Kontrastinkorjaustoiminto ehkäisee kirkkaiden kohtien ylivalottumista ja tuo tummien kohtien yksityiskohdat esiin.

Helppokäyttöisyys yhdistyy monipuolisiin säätömahdollisuuksiin

PowerShot SX120 IS -kamerassa on Smart Auto- tila, joka hyödyntää kuvaustilanteen tunnistustekniikkaa ja toimii yhdellä painalluksella. Kamera analysoi kuvassa näkyvät ihmiset, etäisyydet, kirkkauden ja värin ja valitsee automaattisesti 18 kuvausohjelmasta parhaiten tilanteeseen sopivat asetukset. Kuvaaja voi siis keskittyä täysin kuvan ottamiseen ja jättää asetusten säädön kameran vastuulle. Kuvia on myös helppo rajata ja tarkastella 3,0 tuuman nestekidenäytöltä, jossa on laaja katselukulma.

Edistyneemmille kuvaajille on tarjolla himmenninaukon ja valotusajan esivalinta. Valittavissa on myös täysin manuaalinen kuvaustila niille, jotka haluavat kokeilla poikkeuksellisia kuvausasetuksia. Stillkuvien lisäksi kameralla voi kuvata VGA-video-otoksia, joka taltioi liikkuvan kuvan äänen kanssa.

Kasvojentunnistustekniikka takaa täydelliset muotokuvat

DIGIC 4 -prosessorin kasvojentunnistustekniikka tunnistaa jopa 35 ihmiskasvot kuvassa ja säätää tarkennuksen ja valotuksen automaattisesti niiden mukaan. Tekniikka hyödyntää automaattista punasilmäisyyden korjausta, kasvojentunnistus AF/AE/FE -toimintoa sekä kasvojentunnistuksen ajastintoimintoa, jolla kamera laukaisee automaattisesti vasta sen jälkeen, kun uudet kasvot ilmestyvät kuvaan. Kamera tunnistaa kasvot myös profiilista ja tässäkin tapauksessa tarkennus ja valotus saadaan kohdalleen.

Kasvojenvalinta ja -seurantatoiminnolla voidaan valita tietyt kasvot kuvan ensisijaiseksi kohteeksi. Kamera seuraa valitun henkilön kasvoja kuvassa ja säätää asetukset niiden mukaan, jotta haluttu kohde tallentuu aina tarkasti. Toiminto soveltuu erinomaisesti tilanteisiin, joissa halutaan kuvata tiettyjä ihmisiä väkijoukon keskellä.

Uuden PowerShot SX120 IS -kameran myynti alkaa Suomessa lokakuussa 2009, ja sen suositusvähittäishinta on 259 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi