Canonilta videokamera, joka tarjoaa HD-kuvanlaadun ja vaivattoman DVD-tallennuksen [7.5.2007]

DC50 Canon tuo markkinoille kuluttajille suunnatun teräväpiirtovalmiudella varustetun HR10-videokameran, joka tallentaa 1080i HD -videokuvaa suoraan 8 cm:n DVD-levyille. HR10-videokamerassa on mm. PRO-videokameroista tuttu nopea automaattitarkennus, 10x optinen zoom ja Super Range -kuvanvakain. Videokamera tarjoaa mahdollisuuden sekä perinteiseen että teräväpiirtotallennukseen.

Uuden HR10-videokameran ominaisuudet lyhyesti
- Täyden teräväpiirtotarkkuuden CMOS-kenno (2,96 megapikseliä) ja RGB-päävärisuodatin
- DIGIC DV II -prosessori ja laadukkaat stillkuvaustoiminnot
- 2,7 tuuman kääntyvä nestekidenäyttö, joka tarjoaa entistä laajemman katselukulman ja realistisemman väriavaruuden
- Progressiivinen kuvaus 25 kuvaa sekunnissa ja CINE-kuva-asetukset
- Otoksien helppo toisto HDMI-liitännän kautta joko teräväpiirtotelevisioon tai yhteensopivaan tietokoneeseen

Vain 530 gramman painoinen, käteen sopiva videokamera on helppo ottaa mukaan.
Kohinanpoiston ansiosta videokuva on entistä terävämpää, ja RGB-päävärisuodatin tuottaa eloisat, aidot värit. Kennon alhaisen virrankulutuksen ja kameran mukana toimitettavan pitkäkestoisen akun ansiosta kameralla voi tallentaa entistä kauemmin.

Erinomainen kuvanlaatu

Nopean ja tarkan automaattitarkennuksen ansiosta kuvaaja voi keskittyä täysin kuvan rajaamiseen. HR10-videokameran laadukas ja tarkka 10x optinen zoom takaa teräväpiirtokuvan vaatiman korkealuokkaisen kuvantoiston. Kuvanlaadun taustalla ovat objektiivin asfääriset elementit ja optinen Super Range –kuvanvakain. Kuvanvakaimessa on kaksi tärinän tunnistusmenetelmää, jotka ehkäisevät tärähtelyä koko taajuusalueella, kuten hengityksestä johtuvaa pientä vartalon liikehdintää.

Teräväpiirrtokuvauksen vaatimuksiin suunniteltu DIGIC DV II -prosessorin kohinanpoistotekniikka tuottaa erittäin terävää videokuvaa. Prosessori mahdollistaa myös samanaikaisen stillkuvauksen, joten HR10 on myös monipuolisilla ominaisuuksilla varustettu, miniSD-kortille tallentava digitaalinen stillkamera, jossa on 9 pisteen tarkennusjärjestelmä, histogramminäyttö, yhdysrakenteinen salama ja PictBridge-yhteensopivuus.

Videokameran 2,7 tuuman kääntyvän nestekidenäytön ja näytön 135 asteen pysty- ja vaakasuuntaisen katselukulman ansiosta otoksia on helppo näyttää ja katsella. HR10-videokamera siirtyy kuvaustilaan miltei välittömästi pikakäynnistystoiminnon avulla, jolla kallisarvoiset hetket saa varmasti ikuistettua.

Uuden HR10-videokameran myynti alkaa Suomessa elokuussa 2007. Sen hinta vahvistuu myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi