Galleriatason kuvia uudella Canon PIXMA Pro9500 Mark II –tulostimella – jopa A3+ -kokoon [25.3.2009]

Canon tuo markkinoille uuden PIXMA Pro9500 Mark II -tulostimen. Se on monipuolinen, kymmenen pigmenttivärin mustesuihkutulostin, jolla voi tuottaa laadukkaita pitkään säilyviä tulosteita jopa A3+-kokoisina tai 14 tuuman levyisinä.

PIXMA Pro9500 Mark II:n erinomaisen väritarkkuuden ja laajan toistoalueen takaa kymmenen erillisen värin pigmenttivärijärjestelmä, johon kuuluu fotomusta, mattamusta ja harmaa. Niiden ansiosta kuvat voidaan tulostaa kiiltävälle tai mattapintaiselle tulostuspaperille värisäiliöitä vaihtamatta.

Oikea tulostusmateriaali joka kuvalle

Oikean tulostusmateriaalin löytäminen on tärkeää tulostettaessa suurempia kuvia.  Siksi PIXMA Pro9500 Mark II tulostaa kattavalle valikoimalle niin Canonin kuin muidenkin valmistajien tulostusmateriaaleja. Upeita, korkealaatuisia kuvia voidaan tulostaa Canonin kiiltäville papereille, puolikiiltäville ja mattapintaisille tulostuspapereille sekä taidetulostusmateriaaleille. PIXMA Pro9500 Mark II tukee myös useita erikoismateriaaleja, kuten Baryta-laadut, kankaat ja lukuisat johtavien valmistajien taidetulostusmateriaalit. Lisäksi kuvaaja voi luoda omia ICC-profiileja Canonin Colour Management Tool Pro 2 -ohjelmiston ja valittujen X-Rite-mittauslaitteiden avulla.

PIXMA Pro9500 Mark II:ssa uutta on Canon Kyuanos -tekniikkaa hyödyntävä vallitsevan valon korjaustoiminto. Tämä tarkoittaa sitä, että käyttäjät voivat valita valaistustyypin, jossa tuloste asetetaan näytteille. Lopullisen tulosteen värit säätyvät automaattisesti siten, että tulos on juuri valokuvaajan toiveiden mukainen.

Kestävät tulosteet

Tulosteiden pitkäikäisyys on tärkeä tekijä. PIXMA Pro9500 Mark II käyttää Canonin LUCIA-pigmenttivärejä, jotka on erityisesti suunniteltu tuottamaan pitkäikäisiä, sukupolvien ajan eloisan värikkäinä säilyviä kuvia. Tulostimen vaakasuora paperirata takaa sen, etteivät materiaalit väänny tai murru tulostettaessa.

Suunniteltu ammattikäyttöön

Ammattikuvaajat voivat integroida PIXMA Pro9500 Mark II:n suoraan työnkulkuunsa käyttäen mukana toimitettavaa Canon Easy-PhotoPrint Pro -ohjelmaa, joka mahdollistaa suoran tulostuksen Adobe Photoshopista ja toimitukseen kuuluvasta Adobe Photoshop Elements -ohjelmistosta. Canon EOS -käyttäjät voivat tulostaa RAW-tiedostot laajennusohjelman avulla suoraan Canon Digital Photo Professional -ohjelmistosta.

PIXMA Pro9500 Mark II on suunniteltu täyttämään ammattikuvaajan asettamat vaatimukset. Sen vankka 1,6 mm:n paksuinen teräsrunko kestää kovaa käyttöä ja takaa luotettavan tulostuslaadun.

Canon PIXMA Pro9500 Mark II -tulostimen myynti alkaa Suomessa toukokuussa 2009, ja sen suositusvähittäishinta on 799 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi