Canonin SmartBase-sarjan monikäyttölaitteissa digitaalinen kopiokone, lasertulostin ja jopa laserfaksi

Canon tuo kesän kynnyksellä toimistoon ja kotiin uudet henkilökohtaiset SmartBase-monikäyttölaitteet PC1210D, PC1230D ja PC1270D. Nämä toimistorutiinien monitaitajat ovat sekä digitaalisia kopiokoneita että lasertulostimia ja PC1270D kaiken lisäksi vielä laserfaksi.

Digitaalisen kopioinnin edut näkyvät nopeudessa, laadussa ja kokonaistehokkuudessa. Laitteet kopioivat muistista eli skannaavat alkuperäiset vain kerran ja tekevät niistä sitten jopa 99 kopiota, joiden terävyys ja sävykkyys eivät jätä toivomisen varaa. Laitteissa on 50 - 200 prosentin zoom, yhdistelykopiointi, jolla voidaan kopioida kaksi alkuperäistä yhdelle A4-arkille, ja elektroninen lajittelu, jonka avulla kopiot päätyvät valmiiksi, lajitelluiksi nipuiksi.

Uudet monikäyttölaitteet ovat heti käyttövalmiit, ilman lämpenemisaikaa. Niillä saa välittömästi jopa 12 kopiota minuutissa 1200 x 600 dpi:n tarkkuudella.

Myös verkkotulostimiksi

Lasertulostimina uudet monikäyttölaitteet tuottavat korkealuokkaiset ja terävät mustavalkotulosteet jopa 12 sivun minuuttinopeudella ja 2400 x 600 dpi:n tarkkuudella. Ne ovat Windows 95/98/ME/2000/XP- ja Windows NT4.0 -yhteensopivia. Liitäntätapana on kaksisuuntainen rinnakkaisliitäntä IEEE 1284 tai USB-väylä (V1.1). Lisävarusteena saatavan verkkosovittimen, AXIS 1610 (TCP/IP & NET BEUI), avulla laitteet toimivat myös verkkotulostimina.

Canonin vuonna 1982 lanseeraamaa legendaarista kasettiteknologiaa sovelletaan myös näissä SmartBase-sarjan uutuuksissa. Kasetissa on väriaineen lisäksi valoherkkä rumpu ja puhdistusyksikkö. Kun kasetti vaihdetaan uuteen, samalla uusiutuu koko laitteen koneisto.

PC1230D:ssä ja PC1270D:ssä on työskentelyä nopeuttamassa alkuperäisten automaattinen syöttölaite, jonka kapasiteetti on 30 sivua. PC1270D toimii lisäksi laserfaksina, joka lähettää sivun jopa 6 sekunnissa - kiitos tehokkaan 14,4 kbps:n G3-modeemin. Käytettävissä on myös mittava 79 sivun muisti ja pikavalinnat. Asiakirjojen faksaukseen voi käyttää joko 30 arkin syöttölaitetta tai valotustasoa, joka on kätevä, kun halutaan faksata vaikkapa lehden aukeama.

SmartBase-sarjan uusista monikäyttölaitteista PC1210D ja PC1230D tulevat markkinoille toukokuun ja PC1270D kesäkuun aikana. Niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat: PC1210D: 979 euroa, PC1230D: 1099 euroa ja PC1270D: 1199 euroa.

Lisätiedot:
Canon Oy, Canon Consumer Imaging, Tommi Vienonen, Channel Product Manager, puhelin 010 544 4405, faksi 010 544 4571, sähköposti tommi.vienonen@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen