Canon EOS D60 Yli 6 miljoonan pikselin CMOS-kennolla varustettu digitaalinen kamera

Uuden EOS D60 -kameran suunnittelussa on käytetty laajalti mainetta niittäneessä EOS D30:ssä sovellettuja ratkaisuja, joita on entisestään sekä uusittu että paranneltu käyttäjiltä saadun palautteen pohjalta. Kameran tuottama kuvaresoluutio on kasvanut kaksinkertaiseksi uuden yli 6 miljoonan pikselin CMOS-kennon ansiosta.

Canonin pitkäaikaiset investoinnit CMOS-kuvakennon kehittämiseksi alkavat nyt kantaa hedelmää. EOS D60:ssä käytössä olevassa CMOS-kennossa toteutuu harvinaislaatuinen yhtälö: kennon valmistuskustannukset ovat erittäin alhaiset ja sen tuottama kuvanlaatu on huippuluokkaa. Tämä tekee EOS D60 -kamerasta erittäin houkuttelevan vaihtoehdon edistyneille valokuvauksen harrastajille.

Korkeampi resoluutio, suurempi tiedostokoko
Vaikkakin kuvan resoluutio ja samalla myös tiedostokoko ovat huomattavasti kasvaneet, kamera hallitsee edelleen kuvaustaajuuden 3 kuvaa sekunnissa 8 kuvan sarjoissa. Tämän mahdollistaa lisääntynyt välimuistin kapasiteetti ja tehokkaampi kuvasignaalin käsittely.

Käyttäjälle on tarjolla koko joukko uusia ammattimaisia ominaisuuksia. Kuvatiedostot voidaan tallentaa samanaikaisesti matalammalla resoluutiolla JPEG-tiedostona nopeaa selausta ja lähetystä varten sekä Canonin häviöttömänä RAW-tiedostona arkistointia varten. Näin saadaan talteen kuvakennon tuottama täysin käsittelemätön raakadata, jonka ominaisuuksia, kuten väritasapainoa, valotusta ym. voidaan muuttaa ennen kuvan avaamista kuvankäsittelyohjelmiin.

Parempi automaattitarkennus, herkempi reagointi
Korkeamman kuvaresoluution ohella kehittyneet kameran käyttöön liittyvät ominaisuudet parantavat kuvaustilanteiden hallintaa ja kameran käsiteltävyyttä. Näitä ovat esimerkiksi herkempi reagointi heikossa valaistuksessa sekä huomattavasti lyhentynyt laukaisuviive ja kuvaustilan käynnistymisaika.

LCD-monitori on entistä kirkkaampi, ja se sallii aiempaa laajemman katselukulman helpottaen siten otoksen tai vaikkapa kuvan sävyjakautumaa ilmaisevan histogrammikaavion tarkastelua. Parempaa käsiteltävyyttä tukevat myös etsimen uudet näyttötiedot: valaistut tarkennuspisteet, muistikortille mahtuvien kuvien määrä, salamavalotuksen korjausarvo sekä maksimi kuvasarjan pituus.

EOS D60 -kameran mukana toimitettava täydellisesti uudistettu ohjelmisto tarjoaa käytännöllisiä työkaluja kuvien säätöä ja kameran ominaisuuksien räätälöintiä varten sekä Windows- että Mac-käyttöympäristöissä. Ohjelmistopaketti sisältää seuraavat ohjelmat: Adobe Photoshop Plug-in module, USB Mounter, RAW Image converter, Image Browser, Remote Capture ja PhotoStitch.

Canon EOS D60 tulee markkinoille kevään aikana. Kameran hinta on vielä avoin.

Lisätietoja: Canon Oy, Canon Consumer Imaging, Esa Heikkilä, Senior Marketing Manager, puhelin 010 544 4370, sähköposti esa.heikkila@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen