Canon EF 28-300 mm F 3.5-5.6L IS USM
Noin 11-kertaisen polttovälialueen zoom-objektiivi ammattilaisille

Canon tuo markkinoille laajan polttovälialueen tarjoavan L-sarjan zoom-objektiivin, joka on suunniteltu kattamaan mitä moninaisimmat kuvaustarpeet laajakulmasta aina telealueen polttoväleihin asti.

Objektiivissa on tehokas vesi- ja pölysuojaus sekä kuvanvakain, jonka toiminta-alue mahdollistaa noin kolme valotusaika-askelta pitempien valotusaikojen käytön käsivaralta tai niukassa valaistuksessa kuvattaessa. EF 28-300 mm F 3.5-5.6L IS USM vähentää laajan polttovälialueensa ansiosta tarvetta kantaa mukana useita objektiiveja ja soveltuu siten erinomaisesti ammattikuvaajien sekä vaativien harrastajien käyttöön.

Nopea automaattitarkennus

Erittäin nopeasta ja lähes äänettömästä tarkennuksesta huolehtii rengasmallinen ultra-sonic- (USM) tarkennusmoottori. Äärimmäisen lyhyen käynnistys- ja pysäytysviiveen sekä suuren pitovoiman lisäksi rengasmallinen USM-moottori mahdollistaa myös tarkentamisen käsin aina automaattitarkennuksen yhteydessä. Lähin tarkennusetäisyys on vain 0,7 metriä kaikilla polttoväleillä.

Optimoitu digitaaliseen kuvaukseen

Linssielementtien muotoilu sekä Super Spectra Coating -monikalvopäällyste estävät tehokkaasti haamukuvien ja heijastusten muodostumisen. Tämä on tärkeä ominaisuus kuvattaessa digitaalisilla järjestelmäkameroilla, joiden kirkas kuvakenno heijastaa valoa takaisin voimakkaammin kuin filmipinta.

Zoom-mekanismin säätö

Zoomin liukukitkaa voidaan säätää portaattomasti omien käyttötottumusten mukaiseksi. Tämän lisäksi zoomaus on mahdollista lukita mille tahansa polttovälille.

EF 28-300 mm F3.5-5.6 L IS USM -objektiivin hinta on noin 3100 euroa. Myynti alkaa toukokuussa.

Lisätietoja:
Canon Oy, Canon Consumer Imaging, Ossi Aho, sähköposti  ossi.aho@canon.fi