CanoScan LiDE 50, CanoScan 5000F ja CanoScan 8000F
Tehoa, tyyliä ja huippulaatua digitaaliseen kuvantamiseen

Canonin CanoScan-mallisto laajenee entisestään kolmen uutuusskannerin myötä. CanoScan LiDE 50 on nopea, suorituskykyinen ja tyylikäs tasoskanneri. Uusissa CanoScan 5000F- ja 8000F -tasoskannereissa on vakiona filmikansi negatiivien ja positiivien skannaukseen.

CanoScan LiDE 50 asettuu Canonin LED-tekniikalla toteutettujen mallien yläpäähän. USB 2.0 High Speed -liitäntä tuo skannaukseen huippunopeuden. Skannerin virrankulutus on niin vähäinen, että se saa USB-liitännän kautta myös virran. Näin ei tarvita erillistä virtalähdettä. Kätevät pikapainikkeet (scan, copy, file ja e-mail) ja monikuvaskannaus helpottavat käyttöä. Valinnainen QARE (Quick and Automatic Retouching and Enhancement, v. 2) -tekniikka jäljittää ja korjaa esimerkiksi kuvassa olevan murtuman ja tuottaa originaalia paremman lopputuloksen. Monipuoliset ohjelmat tarjoavat tehokkaat työkalut kuvankäsittelyyn, arkistointiin ja tekstintunnistukseen.

Uudet CCD-tekniikalla toteutetut mallit, CanoScan 5000F ja 8000F, tarjoavat 2400 x 4800 dpi:n optisella tarkkuudella ja 48 bitin värisyvyydellä laadukkaan skannaustuloksen. USB 2.0 High Speed -liitäntä, kätevät pikapainikkeet (scan, copy, file ja e-mail) ja monikuvaskannaus takaavat suuren skannausnopeuden ja helpottavat käyttöä. Valinnaiset FARE (Film Automatic Retouching and Enhancement, level 1)- ja QARE-tekniikat mahdollistavat huippulaatuisen skannaustuloksen. FARE-tekniikkaa käyttämällä voidaan esimerkiksi kehystetyn dian sisällä oleva roska poistaa optisesti, jolloin skannaustulos on originaalia parempi. Lisäksi CanoScan 8000F pystyy skannaamaan 35 mm:n filmistä joko 12 ruutua (2 liuskaa) tai 4 kehystettyä diaa kerrallaan. CanoScan 5000F puolestaan skannaa joko 3 ruutua (1 liuska) tai 2 kehystettyä diaa kerrallaan. Monipuoliset kuvankäsittelyyn ja tekstintunnistukseen tarvittavat ohjelmat tulevat kummankin mallin mukana.

CanoScan LiDE 50:n optinen tarkkuus on 1200 x 2400 dpi ja värisyvyys 48 bittiä. Malli tulee markkinoille tammikuussa 2003. Sen svh. on 179 euroa.

CanoScan 5000F:n optinen tarkkuus on 2400 x 4800 dpi ja värisyvyys 48 bittiä. Malli tulee markkinoille joulukuussa. Sen svh. on 259 euroa.

CanoScan 8000F:n optinen tarkkuus on 2400 x 4800 dpi ja värisyvyys 48 bittiä. Malli tulee markkinoille joulukuussa. Sen svh. on 339 euroa.

Lisätietoja:

Canon Oy, Canon Consumer Imaging, Teija Tamminen-Saremaa, Channel Product Manager, puhelin 010 544 4609, faksi 010 5444571, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen