no consumer

Bubble Jet S900 ja Bubble Jet S9000 Kaikkien aikojen nopeimmat valokuvatulostimet Canonilta

Canon esittelee huippulaadukkaat ja huippunopeat valokuvatulostimet Canon Bubble Jet S900 ja S9000. Canon Bubble Jet S900 tulostaa A4-koon valokuvan (1200 x 1200 dpi) reilussa minuutissa. Kuvakokoja on valittavissa kymppikuvasta A4:ään. Canon Bubble Jet S9000 tulostaa A3-koon valokuvan (1200 x 1200 dpi) noin kahdessa minuutissa, reunasta reunaan tulostettaessa noin kahdessa ja puolessa minuutissa. Minimi kuvakoko on kymppikuva ja maksimi A3+.

74 miljoonaa mustepisaraa sekunnissa

Tulostusnopeuden ja -laadun taustalla on edistyksellinen tekniikka; uudessa tulostuspäässä on yhteensä 3072 suutinta, jotka tuottavat 74 miljoonaa mustepisaraa sekunnissa.

Uutena ominaisuutena tulostimissa on reunasta reunaan tulostus, joka tuo itse tulosteen lähemmäs perinteistä valokuvaa. Maksimi tulostustarkkuus on 2400 x 1200 dpi. Perustekniikka on Canon MicroFine Droplet -tekniikka, jossa mustepisaran koko on 4 pl. Huippuluokan valokuvalaatu onnistuu uudella tekniikalla, jossa sovelletaan kuuden värin fototulostusjärjestelmää. Kyseessä on ns. Single Ink -erilliskasettiratkaisu, joka mahdollistaa kustannustehokkaan tulostuksen. Tulostettaessa Canon Photo Paper Pro -valokuvamateriaalille, kuvan säilyvyys on vähintään 25 vuotta. Liitäntätapa on USB (1.1) -väylä. Molemmat mallit ovat Win98/Me/2000/XP- ja Mac OS -yhteensopivia.

Tulostimien mukana tulevat myös Canonin digitaalisen kuvantamisen ohjelmistot Canon PhotoRecord, Canon ZoomBrowser EX (Windows) ja Image Browser (Mac) sekä Canon PhotoStitch.

Molemmat uutuustulostimet tulevat markkinoille maaliskuussa. Canon Bubble Jet S900:n svh. on 469 euroa ja Bubble Jet S9000:n svh. on 629 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Canon Consumer Imaging, Teija Tamminen-Saremaa, Channel Product Manager, puhelin 010 544 4609, faksi 010 5444571, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen