Bubble Jet S900 ja Bubble Jet S9000 Kaikkien aikojen nopeimmat valokuvatulostimet Canonilta

Canon esittelee huippulaadukkaat ja huippunopeat valokuvatulostimet Canon Bubble Jet S900 ja S9000. Canon Bubble Jet S900 tulostaa A4-koon valokuvan (1200 x 1200 dpi) reilussa minuutissa. Kuvakokoja on valittavissa kymppikuvasta A4:ään. Canon Bubble Jet S9000 tulostaa A3-koon valokuvan (1200 x 1200 dpi) noin kahdessa minuutissa, reunasta reunaan tulostettaessa noin kahdessa ja puolessa minuutissa. Minimi kuvakoko on kymppikuva ja maksimi A3+.

74 miljoonaa mustepisaraa sekunnissa

Tulostusnopeuden ja -laadun taustalla on edistyksellinen tekniikka; uudessa tulostuspäässä on yhteensä 3072 suutinta, jotka tuottavat 74 miljoonaa mustepisaraa sekunnissa.

Uutena ominaisuutena tulostimissa on reunasta reunaan tulostus, joka tuo itse tulosteen lähemmäs perinteistä valokuvaa. Maksimi tulostustarkkuus on 2400 x 1200 dpi. Perustekniikka on Canon MicroFine Droplet -tekniikka, jossa mustepisaran koko on 4 pl. Huippuluokan valokuvalaatu onnistuu uudella tekniikalla, jossa sovelletaan kuuden värin fototulostusjärjestelmää. Kyseessä on ns. Single Ink -erilliskasettiratkaisu, joka mahdollistaa kustannustehokkaan tulostuksen. Tulostettaessa Canon Photo Paper Pro -valokuvamateriaalille, kuvan säilyvyys on vähintään 25 vuotta. Liitäntätapa on USB (1.1) -väylä. Molemmat mallit ovat Win98/Me/2000/XP- ja Mac OS -yhteensopivia.

Tulostimien mukana tulevat myös Canonin digitaalisen kuvantamisen ohjelmistot Canon PhotoRecord, Canon ZoomBrowser EX (Windows) ja Image Browser (Mac) sekä Canon PhotoStitch.

Molemmat uutuustulostimet tulevat markkinoille maaliskuussa. Canon Bubble Jet S900:n svh. on 469 euroa ja Bubble Jet S9000:n svh. on 629 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Canon Consumer Imaging, Teija Tamminen-Saremaa, Channel Product Manager, puhelin 010 544 4609, faksi 010 5444571, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen