no consumer

Canon 8x25 IS
Pieni ja kevyt kuvanvakainkiikari

Canonin vahva panostus optisen kuvanvakaimen (IS) kehitystyöhön on tuottanut näkyvää tulosta: uuden vakainjärjestelmän, jota sovelletaan ensimmäisen kerran 8x25 IS -kiikarissa. Uusi kiikari on pienikokoinen, kevyt ja hinnaltaan edullinen. Se kulkee vaivatta mukana ja on omiaan niin teatteri- ja urheilukäyttöön kuin maisemien ja luonnon tutkimiseen.

Ergonominen muotoilu
Markkinoilla olevista kuvanvakaimella varustetuista Canon-kiikareista 8x25 IS on kaikkein pienin ja kevein. Se painaa pariston kanssa ainoastaan 495 g. Kiikari on suunniteltu mahdollisimman helppokäyttöiseksi. Kuvanvakaimen painike ja tarkennusrengas on sijoitettu keskelle, kiikarin yläosaan, joten niitä on kätevä käyttää kummalla kädellä tahansa.

Tehokas optinen kuvanvakain
Käsien aiheuttaman tärinän korjaa uusi, linssien kallistukseen perustuva vakainjärjestelmä, joka on pienempi ja kevyempi kuin aiemmissa Canonin IS-kiikareissa käytössä oleva muuttuvakulmainen prisma. Kuvanvakain toimii vain silloin, kun IS-painike on painettuna. Näin virrankulutus on vähäistä, ja yhdellä litiumparistolla saavutetaan peräti kuuden tunnin pituinen toiminta-aika.

Optiset osat huippuluokkaa
Canon 8x25 IS -kiikari tuottaa loistavan, selkeän kuvan ilman värien sekoittumista. Huippuluokan kuvanlaatu saavutetaan yhdistämällä okulaarissa sijaitseva erityinen väripoikkeamat poistava tasaajalinssi kuvanvakaimeen. Linssien Super-spectra-kalvotus vähentää heijastumat ja haamukuvat minimiin ja tuottaa hyvän kontrastin.

Laadukkailta ominaisuuksiltaan 8x25 IS ei juurikaan eroa ammattikäyttöön suunnitelluista kiikareista. Silmät eivät rasitu kiikarin pitkässäkään yhtäjaksoisessa käytössä. Kuva on tarkka ja selkeä. Ja kiikarin voi tarkentaa todella lähelle - kolmeen ja puoleen metriin.

Canon on jo useita vuosia käyttänyt linssien valmistukseen lyijytöntä lasia. Näin myös uudessa kuvanvakainkiikarissa 8x25 IS:ssä.

Canon 8x25 IS -kiikari tulee myyntiin huhtikuussa. Sen hinta on noin 470 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Canon Consumer Imaging, Arja Mastonen, Channel Product Manager, puhelin 010 544 4310, faksi 010 544 4571, sähköposti arja.mastonen@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen