Esittelyssä Canonin EISA-voittajat [15.8.2008]

European Imaging & Sound Association (EISA) valitsi Canon EOS 1000D -järjestelmäkameran vuoden harrastajakameraksi, Canon HV30:n vuoden HD-videokameraksi ja Canon SELPHY ES2:n vuoden kuvatulostimeksi Euroopassa 2008 -2009.

Näin raati perusteli valinnat:

Canon EOS 1000D on paras kamera aloittelevalle valokuvausharrastajalle. Digijärjestelmäpaketti sisältää kaikki tuoreet innovaatiot, kuten elävän Live View -etsinkuvan, automaattisen pölynpoiston ja tehokkaan vakaajan omaavan zoom-objektiivin. 10 miljoonan pikselin kennon erinomainen kuvanlaatu, nopea automaattitarkennus ja selkeät käyttöominaisuudet tekevät tästä edullisen ostoksen ensimmäiseksi järjestelmäkameraksi.”

HV30:n erinomaisen kuvanlaadun muodostavat 3,1 megapikselin Full HD CMOS -kenno, Canonin teräväpiirto-objektiivi ja DIGIC DV II -prosessori. Sekä kuvan tarkkuus että värintoisto ovat uskomattoman hyviä. Kehittynyt hybridi-automaattitarkennus, mainio optinen kuvanvakaaja sekä lyömätön herkkyys takaavat loistavan kuvaustuloksen kaikissa valaistusolosuhteissa. Aktiiviharrastajaa miellyttävät monet ammattimaiset toiminnot sekä konvertointiominaisuudet. Tasokkaiden valokuvien tallennusta miniSD-kortille tukevat edistykselliset still-kuvausominaisuudet.”

Canonin SELPHY-tulostinperheen tuoreimman jäsenen kehittynyt sublimaatiotekniikka tuottaa 10x15 cm:n kokoisia valokuvia vaivatta. Pienen ja tyylikkään tulostimen ominaisuuksiin kuuluu mm. 3-tuumainen LCD-näyttö, langaton tulostus Bluetooth-yhteydellä sekä mahdollisuus käyttää akkua virtalähteenä. SELPHY ES2 tarjoaa nopean tien laadukkaisiin printteihin missä tahansa, eikä se vie liikaa tilaa pieneltäkään pöydältä.”

EISA-palkintojen saajat valitsee vuosittain tuomaristo, johon kuuluu 49 valokuvaukseen, videokuvaukseen, äänilaitteisiin, kotiteattereihin ja matkapuhelinelektroniikkaan erikoistuneen lehden edustajaa 19:stä Euroopan maasta. EISA-palkinnoilla palkitaan joka vuosi ne tuotteet, joissa yhdistyvät uusin teknologia, monipuoliset ominaisuudet, puhuttelevin design, paras ergonomia ja edullisin hinta-laatusuhde.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi