Esittelyssä nauhalle tallentava teräväpiirtovideokamera Canon LEGRIA HV40 [5.1.2009]

LEGRIA HV40 Canon tuo markkinoille uuden LEGRIA HV40 -teräväpiirtovideokameran. Videokameran uuden ohjelmoitavan painikkeen ansiosta käyttäjä voi määrittää useita erilaisia toimintoja videokameran etuosassa sijaitsevalle manuaaliselle säätökiekolle. HDV-formaatti on yhteensopiva lähes kaikkien kuvankäsittelyohjelmien kanssa, joten laite sopii sekä kokeneelle kuvaajalle että aloittelijalle.

LEGRIA

Uusi teräväpiirtovideokamera lyhyesti:
- HDV1080i-kuvanlaatu ja 2,96 megapikselin CMOS-kenno
- Canonin HD Video -objektiivi, 10x optinen zoom, optinen Super Range -kuvanvakain ja DIGIC DV II -prosessori
- Nopea ja tarkka automaattitarkennus ja Focus Assist -toiminto käsintarkennukseen
- Progressiivinen 25p-kuvaus ja CINE-kuvatila
- Mikrofonituloliitäntä, kuulokeliitäntä ja käsinsäädöt äänen tallennukseen
- Monitoiminen minivarusteluisti, HDMI- ja komponenttiliitännät
- 2,7 tuuman kääntyvä laajakuvanäyttö
- DV- ja AV-tulot ja analogi-digitaalimuunnin vanhojen analogisten kotivideoiden siirtämiseksi digitaaliseen muotoon
- Yhden painalluksen histogramminäyttö ja samanaikainen videokuvan ja 2,07 megapikselin stillkuvien tallennus
- Yhdysrakenteinen salama ja LED-videokuvausvalo

Canonin oma teräväpiirtovideokamerajärjestelmä

Canon suunnittelee ja valmistaa kaikki teräväpiirto-
videokamerajärjestelmän osat, mikä takaa erinomaisen kuvanlaadun. Objektiivi, CMOS-kenno ja kuvaprosessori on suunniteltu toimimaan saumattomasti yhdessä, ja niiden ansiosta video-otosten yksityiskohdat ja värintoisto ovat erinomaiset.

Uuden LEGRIA HV40:n myynti alkaa Suomessa huhtikuussa 2009, ja sen hintataso vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi