no consumer

Kahdeksan megapikselin digitaalinen järjestelmäkamera kuluttajille

Canon, kamera- ja digitaalisen kuvantamisteknologian johtava yritys, esittelee tänään uuden EOS-järjestelmäkameran EOS 350D:n, jonka julkistus vahvistaa edelleen yhtiön sitoutumista digitaalisten järjestelmäkameroiden vahvaan markkinakasvuun ja alan kehitykseen.

EOS 350D

EOS 300D aloitti digitaalisten järjestelmäkameroiden vahvan esiinmarssin ja on kaikkien aikojen myydyin kamera luokassaan. EOS 350D tulee ottamaan edeltäjänsä paikan markkinoilla ja vahvistamaan Canonin asemaa digitaalisilla järjestelmäkameramarkkinoilla. Canon odottaa digitaalisten järjestelmäkameroiden kappalemääräisen kokonaismarkkinan kaksinkertaistuvan vuoden 2006 loppuun mennessä.

EOS 350D:n edistyksellinen tekniikka tarjoaa kuvaajan hyödyksi toisen sukupolven erittäin vähäkohinaisen APS-C koon 8 megapikselin CMOS-kennon. Kenno on neljäs uusi CMOS-kenno, jonka Canon julkistaa viimeisten 12 kuukauden aikana. Kameran toimintojen ohjauksesta ja kuvasignaalin prosessoinnista huolehtii sama DIGIC II-prosessori, jota käytetään myös Canonin ammatilaiskameroissa, kuten EOS 1Ds Mark II:ssa.

EOS 350D:n kuvataajuus on 3 kuvaa sekunnissa 14 JPEG-kuvan jaksoissa. Käytettävissä on myös yhtäaikainen tallennus JPEG- ja RAW-tiedostoiksi. Kamera on edeltäjäänsä yli 10 prosenttia kevyempi ja noin 25 prosenttia pienempi. Kuvatiedostojen siirtoon on käytettävissä USB 2.0 High Speed -liitäntä. Kameran käynnistysaika on vain 0,2 sekuntia. EOS 350D tulee myyntiin mustana ja hopean värisenä versiona.

Käytössä omat kennot ja omat prosessorit

EOS 350D yhdistää helppokäyttöisyyden Canonin ammattikameroista tuttuihin huippuominaisuuksiin. Ensimmäistä kertaa kaikissa EOS-sarjan digitaalisissa järjestelmäkameroissa on nyt käytössä Canonin omat CMOS-kennot ja DIGIC II- prosessorit.

Canon EOS 350D on suunniteltu kattamaan harrastajien moninaiset kuvaustarpeet. Uusi 8 megapikselin CMOS-kenno yhdessä DIGIC II prosessorin kanssa antaa luovalle kuvaajalle rajattomat mahdollisuudet. Ammattikameroista tuttu E-TTL II -salamajärjestelmä optimoi salamavalotuksen erityisesti kuvattaessa liikkuvia kohteita tai sommiteltaessa kohde kuva-alan reunoille. Uusi salamavalotusalgoritmi huomioi rungon/objektiivin antaman kuvausetäisyystiedon ja yhdistää sen salaman esisalaman tuottamaan 21 vyöhykkeen tai koko kuva-alan keskiarvomittauksen tulokseen.

Epänormaalin voimakkaan heijastuksen tuottavat kohteet eliminoidaan salamavalotuksessa, ja näin saadaan entistäkin tarkemmat mittaustulokset. Käyttäjä voi nyt valita kolmesta tarkennustavasta, jotka ovat kertatarkennus, kohdetta seuraava jatkuva tarkennus sekä automaattinen tarkennustavan vaihto. Tiedostojen kirjoitus muistikorteille on 3,5 kertaa aikaisempaa nopeampaa.

EOS 350D toimitetaan täydellisenä ratkaisuna, joka sisältää kameran lisäksi akun, lataus-/verkkolaitteen, USB-kaapelin, videokaapelin ja leveän olkahihnan. Kameran mukana tuleva kattava ohjelmistopaketti käsittää kaikki tarvittavat ohjelmat kuvien (myös RAW-kuvien) siirtoa, arkistointia ja tulostusta varten.

EOS 350D:n hankkija voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa muun muassa 100 megatavua ilmaista tilaa Internetissä omien digitaalisten stillkuvien ja videoleikkeiden jakamiseen. CANON iMAGE GATEWAY -palvelusta voi myös ladata omaan kameraan uusia My Camera -toimintoja, esimerkiksi suljin- ja aloitusääniä sekä aloituskuvia.

Canon EOS 350D:n tulee Suomessa myyntiin maaliskuussa. Sen hintaluokka kittinä, joka käsittää rungon ja EF-S 18-55 mm -objektiivin, on alle 1190 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi.

Canon – globaalisti paikallinen