Kahdelle Canon-kameralle ja yhdelle objektiiville arvostettu EISA-palkinto [15.8.2007]

European Imaging & Sound Association (EISA) valitsi Canon EOS-1D mark III:n vuoden ammattikameraksi, Canon PowerShot G7:n aktiivikuvaajan kompaktikameraksi ja Canon EF 70-200 mm F 4 IS USM L:n ammattiobjektiiviksi Euroopassa 2007-2008.

EISA

Näin raati perusteli valinnat:

”Canon EOS-1D Mark III:lla ei ole kilpailijaa digitaalisten järjestelmäkameroiden ryhmässä nopeuden, monipuolisuuden ja laadun suhteen. Pöly- ja kosteussuojaus, 10 kuvaa sekunnissa kuvausnopeus ja 10 megapikselin kenno tekevät siitä ehdottoman valinnan niin lehti-, urheilu- kuin luontokuvaajallekin. Kirkas etsin,  3 tuuman LiveView LCD-näyttö, tehokas akku ja erinomainen kuvanlaatu myös suurilla herkkyyksillä tekevät EOS 1D Mark III:sta tämän hetken ehdottomasti parhaan ja edistyksellisimmän digijärjestelmäkameran.”

”Canon PowerShot G7 on monipuolisilla toiminnoilla varustettu 10 megapikselin teräsrunkoinen kompaktikamera. Optisen kuvanvakaajan ansiosta kuvaus onnistuu käsivaralta myös 6x zoomobjektiivin pitkillä polttoväleillä ja vähäisemmässä valossa. Kohina pysyy kiitettävän alhaisena ISO 400 herkkyyteen saakka. Vaikka RAW-tallennusmuoto kamerasta puuttuukin, on G7 hyvä vaihtoehto aktiivikuvaajalle, joka ei halua kantaa mukanaan järjestelmäkameraa.”

”Canon EF 70-200 mm F 4 IS USM L –objektiivin ominaisuudet ovat suorastaan omaa luokkaansa. Optinen huippulaatu säilyy kaikissa olosuhteissa erinomaisten pöly- ja kosteussuojien ansiosta. Kiitos fluoriitti- ja SD-lasielementtien, on tämän hiljaisen ja nopeasti tarkentuvan AF-objektiivin kuvanlaatu käsittämättömän hyvä. Uusi, jopa kahdeksan kertaa vakaamatonta objektiivia pidemmät valotusajat mahdollistava optinen kuvanvakaaja tukee käsivarakuvausta mainiosti myös hämärässä.”

EISA-palkintojen saajat valitsee vuosittain tuomaristo, johon kuuluu yli viidenkymmenen  valokuvaukseen, videokuvaukseen, äänilaitteisiin, kotiteattereihin ja matkapuhelinelektroniikkaan erikoistuneen lehden edustajaa 20:sta Euroopan maasta. EISA-palkinnoilla palkitaan joka vuosi ne tuotteet, joissa yhdistyvät uusin teknologia, monipuoliset ominaisuudet, puhuttelevin design, paras ergonomia ja edullisin hinta-laatusuhde.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi