no consumer

Canonin kameralle ja tulostimelle arvostettu EISA-palkinto

EISA European Imaging & Sound Association (EISA) valitsi Canon EOS 5D:n vuoden kameraksi ja Canon PIXMA iP6600D:n vuoden kuvatulostimeksi Euroopassa 2006-2007. Tuomariston perusteluissa korostuivat sekä kameran että tulostimen monipuoliset ominaisuudet.

”Canon EOS 5D on ensimmäinen täysikokoisella kennolla varustettu digitaalinen järjestelmäkamera, jonka hinta on kohtuullinen. 12,8 miljoonaa tehollista pikseliä yhdessä täysikokoisen kennon kanssa mahdollistavat sen, että käyttäjä voi tulostaa suuriakin vedoksia tinkimättä kuvan laadusta. Lisäksi käyttäjä hyötyy kirkkaasta etsimestä ja mahdollisuudesta suppeampaan terävyysalueeseen. Tämä on erinomainen kamera sekä ammattikuvaajille että ammattinsa ohessa kuvaaville.”

”Canon PIXMA iP6600D on nopea kuvatulostin, jonka laatu on erinomainen ja hinta edullinen. Se on mustesuihkutulostin, joka tulostaa kuvan kuudella musteella. Mustepisarat ovat yhden pikolitran kokoisia, tulostustarkkuus on hyvä ja resoluutio peräti 9600 x 2400 dpi. Tämä tekee PIXMA iP6600D:stä hyvän valinnan sekä harrastajille että puoliammattilaisille. Lisäksi tässä tulostimessa on kaksi erillistä paperinsyöttötasoa ja mahdollisuus tulostaa CD-R-levyille. Suoratulostus PictBridge:n avulla suoraan kamerasta USB:n kautta tai muistikortilta on myös mahdollista.”

EISA-palkintojen saajat valitsee vuosittain tuomaristo, johon kuuluu yli viidenkymmenen  valokuvaukseen, videokuvaukseen, äänilaitteisiin, kotiteattereihin ja matkapuhelinelektroniikkaan erikoistuneen lehden edustajaa 18:sta Euroopan maasta. EISA-palkinnoilla palkitaan joka vuosi ne tuotteet, joissa yhdistyvät uusin teknologia, monipuoliset ominaisuudet, puhuttelevin design, paras ergonomia ja edullisin hinta-laatusuhde.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi.