Canonin uudessa telezoomissa kolmen valotusaika-askeleen kuvanvakain

Canon tuo markkinoille EF 70–300 mm F 4–5.6 IS USM zoomin. Siinä käytetään uusinta kolmen valotusaika-askeleen kuvanvakainta, joka vähentää merkittävästi kameran liikkeiden aiheuttamaa kuvan epäterävyyttä.

Kolmen valotusaika-askeleen kuvanvakain mahdollistaa jopa kolme arvoa pidemmän valotusajan käyttämisen ilman, että kuvassa esiintyy havaittavaa liike-epäterävyyttä. Sen sijaan että kuvattaisiin 300 mm:n polttovälillä käsivaralta 1/500 sekunnin valotusajalla – kuten aiemmin - nyt saavutetaan terävä tulos jopa 1/60 sekunnin valotusajalla. Näin ollen kuvausmahdollisuudet heikossakin valossa ovat entistä paremmat.

EF 70–300 mm F 4–5.6 IS USM tarjoaa kaksi kuvanvakaintoimintoa liikkumattomien kohteiden kuvaamiseen. Kuvanvakaintoiminto 1 vakauttaa kuvaa kameran liikahdusten kaikkiin suuntiin. Kuvanvakaintoimintoa 2 käytetään panoroitaessa. Se kytkee vakautuksen pois toiminnasta kohteen seuraamissuunnassa. Kun kamera kiinnitetään jalustaan, kuvanvakain kytkeytyy automaattisesti pois käytöstä ja näin estetään turhaa virrankulutusta.

Uuden telezoomin USM-moottori käyttää ultraäänitaajuuksia ja takaa nopean ja lähes äänettömän automaattitarkennuksen. Hyvä pitovoima pysäyttää tarkentavan linssiryhmän paikalleen tarkasti ja ilman ylivärähtelyä heti, kun tarkennus on saavutettu. Nopea prosessori ja optimoitu AF-algoritmi mahdollistavat aikaisempaa huomattavasti nopeamman automaattitarkennuksen.

Uusi EF-objektiivi tulee Suomessa myyntiin syyskuussa. Sen hinta tulee olemaan noin 700 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen