Canonilta kevyt, kompakti ja monikäyttöinen objektiivi EF 70–300 mm f/4-5,6L IS USM [26.8.2010]

EF 70–300 mm f/4-5,6L IS USM EF 70–300 mm f/4-5,6L IS USM on uusi tulokas Canonin ammattiobjektiivien L-sarjassa. Objektiivin ominaisuuksia ovat 4,3x zoom, 70–300 mm:n telepolttoväli ja valovoima f/4–5,6. Pienikokoinen (143 mm) ja rakenteeltaan korkealaatuinen malli kulkee helposti mukana ja on monikäyttöinen. Se sopii erinomaisesti ammattikuvaajille ja edistyneille harrastajakuvaajille muotokuvien ottamiseen sekä luonto- ja toimintakuvaukseen.

Taattua Canon-kuvanlaatua
EF 70–300 mm f/4–5,6L IS USM -objektiivin UD-linssielementit ja kelluva linssiryhmä mahdollistavat hyväkontrastiset ja suuriresoluutioiset kuvat, joiden kromaattinen poikkeama on vähäistä koko zoomausalueella. Objektiivissa käytetään haamukuvia ja heijastumia vähentävää Canonin Super Spectra -pinnoitetta, joka takaa parhaan mahdollisen kuvanlaadun ja vähentää kuvien jälkimuokkauksen tarvetta.

Canonin optinen kuvanvakain tarjoaa neljän valotusaskelen edun, joten terävien ja tarkkojen kuvien ottaminen on mahdollista myös zoomin ääriasennossa sekä hämärässä. Kuvanvakaimen ansiosta voidaan käyttää pidempiä valotusaikoja kuin käsivaralta kuvattaessa. Kahdeksanlamellinen pyöreä himmenninaukko mahdollistaa miellyttävän pehmeän taustan muotokuvauksessa, jolloin myös kohde erottuu paremmin taustastaan.

Rengastyyppisen ultraäänimoottorin ansiosta automaattitarkennus on nopeaa ja lähes äänetöntä. Itsenäinen prosessori ja edistykselliset AF-algoritmit mahdollistavat tarkan ja luotettavan tarkennuksen kaikissa oloissa. Kaikkien Canonin L-sarjan objektiivien tavoin käsintarkennus on käytössä myös automaattitarkennuksen aikana.  Lähin tarkennusetäisyys on 1,2 metriä koko zoomausalueella, joten tapahtumista saadaan teräviä kuvia aivan lähituntumastakin.

L-sarja – luotettavaa suorituskykyä kaikissa oloissa
L-sarjan tapaan EF 70–300 mm f/4–5,6L IS USM -objektiivissa on erittäin laadukas rakenne, joka on suunniteltu etenkin ammattikuvaajia ja edistyneitä harrastajakuvaajia silmällä pitäen. Objektiivi on sääsuojattu ja Canonin uuden tahroja ja juovia ehkäisevän fluoripinnoitteen ansiosta linssin puhdistaminen on entistä helpompaa.

Ammattitason lisävarusteet
Objektiivin mukana toimitetaan vakiovarusteina vastavalosuoja ET-73B ja objektiivikotelo LP1424. Lisävarusteena saatava jalustakiinnike C (WII) voidaan kiinnittää suoraan objektiiviin. Siten objektiivi on helppo vakauttaa ja kamera kääntää nopeasti pystyasennosta vaaka-asentoon ja takaisin ilman, että kameran runko täytyy asettaa uudelleen jalustalle. Ominaisuudesta on hyötyä etenkin kuvattaessa nopeatempoista liikettä.

EF 70–300 mm f/4-5,6L IS USM on saatavilla joulukuusta alkaen, suositusvähittäishinta 2 049 euroa.
Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, puhelin 010 544 4678, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali