Canon esittelee valovoimaisen EF 24 mm F 1.4L USM -laajakulmaobjektiivin [17.9.2008]

EF 24 mm F 1.4L USM Canon vahvistaa EF-objektiivivalikoimaansa tuomalla markkinoille uuden valovoimaisen EF 24 mm F 1.4L USM -objektiivin. Se sopii hyvin esimerkiksi Canonin uusien EOS-järjestelmäkameroiden, EOS 50D:n ja EOS 5D Mark II:n kumppaniksi.

Erinomainen kuvanlaatu

Tässä uudessa objektiivissa on 13 elementtiä ja 10 ryhmää, jotka tuottavat erittäin laadukkaan kuvan. Kaksi asfääristä GMo-linssiä korjaavat poikkeamia, kuten kuvakentän kaarevuutta ja vääristymiä. Kelluva tarkennusjärjestelmä varmistaa, että yksityiskohdat toistuvat tarkasti koko tarkennusalueella. Lisäksi kaksi UD-linssiä vähentävät laajakulmaobjektiiveille ominaista kromaattista poikkeamaa.

Suuri valovoima (F 1.4) mahdollistaa erinomaiset hämäräkuvausominaisuudet, ja pyöreä himmenninaukko tarjoaa mahdollisuuden luovaan taustan pehmennykseen. Objektiivin polttoväli on 24 mm, ja USM-tarkennusmoottori mahdollistaa aina käytettävissä olevan käsintarkennuksen. Objektiivi sopii erinomaisesti tilanteisiin, joissa tarvitaan tehokasta laajakulmaa.

Entistä parempi linssipinnoite

Digitaalikameran kuvakenno voi aiheuttaa kuviin heijastumia ja haamukuvia. Ilmiön vähentämiseksi objektiivin etulinssi on käsitelty Canonin uudella Sub Wavelength Structure Coating -pinnoitteella, joka vähentää näitä heijastumia ja parantaa siten valokuvien laatua.

Tukeva rakenne

EF 24 mm F 1.4L USM -objektiivi painaa vain 650 grammaa, ja se on suunniteltu kestämään vaativimpiakin kuvausolosuhteita. Linssimateriaalina on lyijytön lasi (RoHS-yhteensopiva). Lisäksi objektiivi on sää- ja pölysuojattu.

Uuden objektiivin myynti alkaa suomessa joulukuussa 2008. Sen hinta vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi