Canonin polttovälin muuttajat EF 1.4x III ja EF 2x III laajentavat teleobjektiivien käyttömahdollisuuksia [26.8.2010]

EF 1.4x III L-sarjan uusiin superteleobjektiiveihin sopivat kaksi polttovälin muuttajaa on suunniteltu lehtikuvaajille sekä luonto- ja urheilukuvaajille kaukaisten ja haastavien kohteiden kuvaamiseen. Polttovälin muuttajat EF 1.4x III ja EF 2x III kasvattavat objektiivin polttovälin 1,4- ja 2-kertaiseksi kuvanlaadusta tinkimättä.

EF 2x III Sääsuojausta, optiikkaa sekä objektiivin ja kameran välistä tiedonsiirtoa on parannettu entisestään parhaan mahdollisen kuvanlaadun varmistamiseksi kaikissa oloissa.

Ammattitason Canon-kuvanlaatua
Polttovälin muuttajat säilyttävät kuvanlaadun erinomaisena. Niiden ansiosta ammattikuvaajien ei tarvitse kantaa mukanaan useita raskaita objektiiveja etäällä olevien kohteiden kuvaamiseksi.  EF 1,4x III:ssa on seitsemän linssielementtiä kolmessa ryhmässä ja mallissa EF 2x III yhdeksän linssielementtiä viidessä ryhmässä. Kaikissa elementeissä käytetään Canonin Super Spectra -pinnoitetta, joka vähentää haamukuvia ja heijastumia ja minimoi kuvien jälkimuokkauksen tarpeen. Uusi fluoripinnoite helpottaa vesipisaroiden ja sormenjälkien puhdistamista etu- ja takaelementeistä.

Molemmissa malleissa on integroitu prosessori, joka mahdollistaa tarkkojen kuvaustietojen siirtämisen objektiivin ja kameran välillä. Näin saatavilla on kaikki tarkennus-, mittaus- ja tunnistetiedot, joten kuvista tulee selkeitä ja hyvin valottuneita. Uusiin Canonin L-sarjan objektiiveihin yhdistettynä polttovälin muuttajat parantavat automaattitarkennuksen tarkkuutta, mikä varmistaa myös liikkuvista kohteista otettujen ammattikuvien hyvän laadun.

Uusia tehokkaita ominaisuuksia
EF 1,4x III ja EF 2x III on suunniteltu täydentämään uusia L-sarjan objektiiveja myös ulkonäkönsä puolesta. Objektiivinvapautusmekanismi on sijoitettu käytännöllisesti, joten muuttajat voi asentaa paikoilleen nopeasti ja helposti. Mallit ovat hyvin pöly- ja kosteussuojattuja, joten niitä voidaan käyttää myös äärimmäisissä olosuhteissa.

Polttovälin muuttajien EF 1,4x III (225 grammaa) ja EF 2x III (325 grammaa) mukana toimitetaan pehmeä laukku (LP811) ja polttovälin muuttajan suojus EII.

EF 1,4x III ja EF 2x III ovat saatavilla joulukuusta alkaen, molempien suositusvähittäishinta on 680 euroa.
Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, puhelin 010 544 4678, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali