Canonin digitaalikameroille kaksi DIWA-palkintoa

DIWA Platinum Award -logo DIWA (Digital Imaging Websites Association) on palkinnut alan parhaat digitaaliset kuvantamistuotteet kulta-, hopea- ja pronssimitaleilla. Lisäksi valitaan Platinum Award –palkinnolla palkittavat huipputuotteet.

Tänä vuonna palkittujen joukossa oli kaksi Canonin digitaalikameraa: Canon EOS 20D sai  Platinum Award -palkinnon vuoden 2004 parhaana digitaalisena järjestelmäkamerana, ja Digital IXUS 40 voitti kultamitalin Amateur Digital Mini Camera -kategoriassa.

EOS 20D - Platinum Award -palkinto

DIWA arvioi kameraa seuraavasti: ”EOS 20D:n myötä tekniikka kehittyi jättiharppauksella, ja samalla kuvanlaatu ja kameroiden suorituskyky saivat uudet standardit. Kamera tarjoaa erinomaisen vastineen rahoille sekä ammatti- että harrastajakäytössä.” Lisäksi perusteluina oli kameran nopeus, joka perustuu Canonin omaan DIGIC II -kuvaprosessoriin.

Digital IXUS 40 - Kultamitali   (Amateur Digital Mini Camera)

Palkitsemisen perusteena oli kameran kokonaislaatu, suorituskyky ja hinta-laatusuhde. Perusteluissa nostettiin esiin myös kameran 4 megapikselin tarkkuus, 3x optinen zoom ja kaksi uutta, valoa taittavaa asfääristä linssiä, tehokas DIGIC II -prosessori ja suuri 2,0-tuumainen nestekidenäyttö. Kommenteissa todettiin kameran pystyvän hämmästyttäviin suorituksiin erittäin pienestä koostaan huolimatta.

Digital Imaging Websites Association

Digital Imaging Websites Association on nopeasti kasvava riippumattomien Internet-pohjaisten kuvantamisjulkaisujen muodostama ryhmä. Tuotetestipalkinnot jaetaan lukuisten testitulosten perusteella, ja kukin testaaja saa testattavakseen oman tuoteyksilön kaikista malleista. Pisteet jaetaan yksityiskohtaisen, kattavan ja kullekin tuoteluokalle räätälöidyn standardin mukaan. Lisätietoja osoitteesta http://www.diwa-awards.com/

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi.

Canon – globaalisti paikallinen