4K-resoluutionkin ylittävää tarkkuutta: Canonin 2/3 tuuman lähetystasoiset kenttäobjektiivit UJ90x9B ja UJ86x9.3B

Canon julkaisee tänään kaksi uutta 2/3 tuuman 4K-kenttäobjektiivia: UJ86x9.3B:n ja UJ90x9B:n. Objektiiviuutuudet tarjoavat pitkän polttovälin sekä poikkeuksellisen hyvän optisen suorituskyvyn – UJ86x9.3B:n tarkkuus ylittää jopa 4K-resoluution. Näiden ominaisuuksien ansiosta ne sopivat ihanteellisesti suorien lähetysten kuvaamiseen.

UJ86x9.3B.jpgUJ86x9.3B
UJ90x9B.jpgUJ90x9B

Ensiluokkainen 4K-kuvanlaatu
UJ86x9.3B ja UJ90x9B ovat osa Canonin 2/3 tuuman 4K-objektiivien mallistoa, johon kuuluu myös hiljattain julkaistu CJ12ex4.3B. Ammattilaiset voivat kuvata molemmilla malleilla livelähetys- tai urheilutapahtumia 4K-laadulla. Lisäksi UJ86x9.3B tarjoaa 4K-resoluutionkin ylittävän erotuskyvyn – ensimmäisenä Canonin 2/3 tuuman objektiivivalikoimassa.

Objektiiviuutuuksien optisen rakenteen ansiosta resoluutio on poikkeuksellisen hyvä koko kuva-alalla sekä tele- että laajakulmapäällä kuvattaessa. Lisäksi objektiiveissa on käytetty tavallista enemmän fluoriitti- ja UD-elementtejä sekä Canonin erikoispinnoitteita, jotka poistavat tehokkaasti haamukuvia ja heijastuksia sekä tuottavat terävät ja hyväkontrastiset kuvat laajalla sävykirjolla.

Laaja polttovälialue monipuoliseen kuvaukseen
UJ86x9.3B:n zoomauskerroin on 86 ja polttoväli 9,3–800 mm, kun UJ90x9B:n vastaavat arvot ovat peräti 90 ja 9–810 mm. Molemmissa malleissa on sisäänrakennettuna 2-kertainen polttovälin muuttaja, joka kaksinkertaistaa telekuvausmahdollisuudet, säilyttää 4K-resoluution ja mahdollistaa kuvaamisen todella monenlaisissa tilanteissa.

Urheilun 4K-kuvaaminen ei salli pienintäkään tärähtelyä. Canonin optisen kuvanvakainteknologian ansiosta UJ86x9.3B ja UJ90x9B tuottavat terävät ja tarkat kuvat. Tarkkuus pysyy erinomaisena myös panoroitaessa. Tämä on erittäin tärkeää seurattaessa liikkuvia kohteita muun muassa urheilutapahtumissa, etenkin swing-back-heilahduksen korjaamisen kannalta. Lisäksi kohteet pysyvät tarkennettuina myös haastavissa olosuhteissa, esimerkiksi tarvittaessa samanaikaisesti pitkää polttoväliä ja kapeaa terävyysaluetta.

Suorituskykyä kaikkiin tarpeisiin
Pienikokoiset UJ86x9.3B ja UJ90x9B ovat samankokoisia ja -painoisia kuin nykyiset 2/3 tuuman HD-kenttäobjektiivit, joten ne on helppo integroida eri käyttöympäristöihin. 20-nastaisen liittimen kautta molempia objektiiveja voidaan myös käyttää virtuaalisissa järjestelmissä, ja ne ovat täysin yhteensopivia olemassa olevien 2/3 tuuman HD-kenttäobjektiiveille valmistettujen Canon-lisävarusteiden kanssa.

UJ86x9.3B:n tärkeimmät ominaisuudet

• Erittäin korkean resoluution tarjoava 2/3 tuuman 4K-kenttäobjektiivi, jossa on 86x zoom ja 9,3–800 mm:n polttoväli (jopa 1 600 mm sisäänrakennetulla 2x polttovälin muuttajalla)
  • Luokan johtava 4K-resoluution ylittävä tarkkuus koko kuva-alalla ja zoomausalueella
  • Suuri kontrasti ja resoluutio kaikilla B-, G- ja R-kanavien aallonpituusalueilla jopa 4K-taajuusalueen ulkopuolella