Canonilta kauko-ohjausyksikkö ammattilaisvideokameroille sekä ominaisuuspäivityksiä

Langallinen RC-V100-kauko-ohjausyksikkö on suunniteltu Canon-ammattivideokameroita varten. Uudet laiteohjelmistopäivitykset laajentavat Canonin EF- ja elokuvaobjektiivien toiminnallisuutta.

[MASTER] Canon Remote Controller RC-V100.jpg

Canon RC-V100 -kauko-ohjausyksikkö

Tehokas toimintojen hallinta kauko-ohjausyksiköllä
RC-V100
-kauko-ohjausyksikön suunnittelussa on hyödynnetty kuvaajilta saatua palautetta. Yksikkö laajentaa asennusmahdollisuuksia ja parantaa yhteensopivuutta monikamerakuvauksessa, joten kuvauspäälliköt ja kuvaajat voivat paremmin keskittyä taltioimaan haluamansa otoksen.

RC-V100-kauko-ohjausyksiköllä voidaan käyttää kaikkia tavanomaisista käyttövalikoista löytyviä kameran toimintoja. Erillisten liittymien kautta voidaan määrittää yleisiä asetuksia, kuten aukkoa, zoomia ja valkotasapainoa. Lisäksi myös monia vaativia säätöjä, kuten knee pointia, slopea ja tummuustasoa, voidaan määrittää suoraan. Valinnaisia asetuksia varten on neljä painiketta, jotka vastaavat kameran rungon neljää määritettävää painiketta.

”Asiakkaidemme luovuus ja halu käyttää tuotteitamme uusilla ja erilaisilla, jopa odottamattomilla tavoilla innostaa jatkuvasti meitäkin. Haluamme todellakin vahvistaa tätä luovuutta laajentamalla kuvausmahdollisuuksia entisestään, ja sitä varten olemme kehittäneet uuden Canon RC-V100 -kauko-ohjausyksikön”, kertoo Kieran Magee, Canon Euroopan ammattilaistuotteiden markkinointijohtaja. ”Saamamme asiakaspalaute on meille korvaamattoman arvokasta, ja toivomme, että uusi kauko-ohjausyksikkö auttaa asiakkaitamme toteuttamaan visionsa.”

Julkaisuvaiheessa langallinen Canon RC-V100 -kauko-ohjausyksikkö on yhteensopiva useiden Canon-ammattilaisvideokameroiden ja Cinema EOS -kameroiden kanssa, mukaan lukien XF300-sarja, EOS C100, EOS C300 ja EOS C500. Uuden kauko-ohjausyksikön käyttöönotto edellyttää maksuttoman laiteohjelmistopäivityksen asentamista mainittuihin malleihin.

Uusi laiteohjelmisto ja päivitykset
EOS C100 -kameraan on pian saatavana maksuton ohjelmistopäivitys, joka mahdollistaa jatkuvan ja keskeytymättömän tallennuksen¹ sekä kirjanmerkkien käytön suoraan kamerassa. Niiden avulla päästään heti tiettyihin hetkiin jälkikäsittelyn aikana, mikä säästää aikaa ja vaivaa. Lisäksi häät ja muut tärkeät tapahtumat voidaan tallentaa kokonaisuudessaan, jolloin päästään seuraamaan myös hetkiä, joihin ei välttämättä ole kiinnitetty huomiota päivän aikana. Kirjanmerkkitoiminnon ansiosta ne voidaan myös helposti säätää halutunlaisiksi. Jatkuvan tallennuksen täyttä hyödyntämistä varten tarvitaan yhteensopiva NLE-ohjelmisto; julkaisuvaiheessa ominaisuutta tukee Grass Valleyn EDIUS Pro 7.

Canon julkaisee tulevaisuudessa myös maksullisen päivityksen, jonka myötä Dual Pixel CMOS AF -toiminnallisuus (DAF) on saatavana EOS C300 -videokameraan. Dual Pixel CMOS AF on Canonin kehittämä uraauurtava teknologia, joka mahdollistaa tasaisen, nopean ja tehokkaan jatkuvan automaattitarkennuksen suurikennoisilla videokameroilla. Se laajentaa luovia kuvausmahdollisuuksia entisestään päivittäisessä käytössä. Tekniikka otettiin ensin käyttöön EOS C100 -kamerassa, ja monien EOS C300 -kuvaajien pyynnöstä se liitetään myös tähän suosittuun elokuvakameraan.

Lisäksi Canon ottaa käyttöön reuna-alueen valaistuksen korjauksen CN-E 35 mm T1,5 L F- ja EF-S 55–250 mm F4–5,6 IS STM -objektiiveissa käytettäväksi EOS C100-, EOS C300- ja EOS C500 -videokameroissa². Reuna-alueen valaistuksen korjaus tasapainottaa valon tai valaistuksen heikkenemistä, joka saattaa tummentaa kuvan reunoja johtuen objektiivin ominaisuuksista tai kuvausolosuhteista.

Saatavuus

• Canon RC-V100 -kauko-ohjausyksikkö ja laiteohjelmistopäivitykset ovat saatavilla arvion mukaan kesäkuusta 2014 alkaen.
  • EOS C100 -videokameran jatkuva tallennus on saatavilla arvion mukaan laiteohjelmistopäivityksen mukana helmikuussa 2014.
  • EOS C300 -videokameran DAF-toiminnallisuus on saatavilla arvion mukaan laiteohjelmistopäivityksen mukana toukokuussa 2014.
  • CN-E 35 mm T1,5 L F- ja EF-S 55–250 mm F4–5,6 IS STM -objektiivien reuna-alueen valaistuksen korjauksen mahdollistava laiteohjelmistopäivitys on saatavilla arvion mukaan kesäkuussa 2014.

¹Riippuu muistikapasiteetista. 64 Gt:n kortille voidaan tallentaa enintään 5 tuntia 55 minuuttia parhaalla laadulla.
²Vain EF-kiinnityksellä varustetut EOS C300- ja EOS C500 -versiot.

Remote Controller RC-V100 - kuvia
Remote Controller RC-V100 Specification Sheet. [PDF, 33 KB]