no consumer

Canonilta uusi 24 tuuman 4K-referenssinäyttö ja huippulaadukkaita 4K-kameroita [8.4.2015]

Canon julkaisee tänään uuden sukupolven kuvaus- ja näyttöratkaisuja 4K-tuotantoihin. DP-V2410 on järeä 24 tuuman 4K-referenssinäyttö. EOS C300 Mark II on 4K-resoluutiolla kuvaava Cinema EOS -kamera ja XC10 pienikokoinen ja kevyt 4K-kamera video- ja stillkuvaukseen elokuvantekijöille.

DP-V2410
EOS C300 Mark II
XC10

DP-V2410: 24 tuuman 4K-referenssinäyttö
Uusi DP-V2410 on suunniteltu käytettäväksi sekä lähetystasoisen sisällön että elokuvatuotannon kuvauspaikoilla. Näyttö toistaa 4K-sisällön tarkasti ja luotettavasti, ja laadunvalvonta, tarkennus, valotuksen varmistus sekä kuvauspaikalla tapahtuva värien hallinta ja liukutoiminnot ovat käytettävissä live-kuvauksen aikana.

DP-V3010-näytön rinnalle Canonin 4K-referenssinäyttöjen valikoimassa sijoittuva DP-V2410 tuottaa 4K-tasoisen 4 096 x 2 160 -resoluution ja hämmästyttävän tarkat värit. Uusi laajan dynaamisen alueen tila erottelee yksityiskohdat tarkasti sekä kirkkailla että varjoisilla alueilla, joten kuva on erittäin todenmukainen. Lisäksi DP-V2410 on optimoitu tukemaan elokuvissa käytettyä DCI-P3-elokuvastandardia, lähetystasoista ITU-R BT.2020 –broadcast-standardia ja ACES Proxy 1.0 -väriavaruutta. Uusi RGB-LED-taustavalojärjestelmällä varustettu IPS-paneeli mahdollistaa kontrastisuhteen 2 000:1. Canonin automaattinen värien ja kirkkauden korjausjärjestelmä varmistaa kuvanlaadun, värien ja luminanssin säilymisen tasaisena myös pitkällä aikavälillä.

DP-V2410-näytössä on sekä 3G/HD-SDI- että HDMI -liitännät ja sisäänrakennettu debayer-muunnin, joten aitoja 4K RAW -tallenteita voidaan näyttää suoraan yhteensopivista Cinema EOS -kameroista, mikä säästää kustannuksia. Lisäksi kuvanlaadun yhdistämistoiminto synkronoi väriasetukset yhteensopivista Canon-kameroista vähentäen asetusvirheitä.

Kuvauspaikalla käytettävät toiminnot mahdollistavat sisällön nopean ja helpon tarkastelun muun muassa 4K-resoluutiota tukevalla aallonmuotomonitorilla ja vektoriskoopilla, joka mittaa väritietoja, kirkkautta ja luminanssia. Lisäksi näytössä on useita tarkkailua helpottavia 1D/3D-LUT-väritaulukoita sekä äänitystason ilmaisin tarkkaan äänen tallennukseen.

DP-V2410 on tyylikkäässä ja tukevassa kotelossa, jossa on järeä kantokahva. Näyttö painaa vain 12 kg, joten sitä on helppo siirrellä kuvauspaikkojen välillä. 24 voltin tasavirtalähde varmistaa koko päivän mittaisen toiminnan.

DP-V2410 on tarkoitus tuoda myyntiin Euroopassa vuoden 2015 viimeisen neljänneksen aikana.

Uuden sukupolven 4K-videokamerat EOS C300 Mark II ja XC10
Uusi EOS C300 Mark II on erittäin lujatekoinen Cinema EOS -kamera, joka tarjoaa peräti 15 aukon dynaamisen alueen. Elokuvantekijät ja TV-yhtiöt voivat kuvata kamerauutuudella erittäin laadukkaita 4K-videoita suurilla bittinopeuksilla sisäisille CFast 2.0 -korteille.

Elokuvaajien pääkameraksi ja ammattituotantojen apukameraksi suunniteltu XC10 on uusi pienikokoinen digitaalinen videokamera, jolla voi kuvata sekä suuren bittinopeuden 4K-videoita että 12 megapikselin stillkuvia.

DP-V2410 - kuvia
EOS C300 Mark II - kuvia