no consumer

Canon CJ12ex4.3B on maailman laajakulmaisin 2/3 tuuman kannettava 4K-tason broadcast-objektiivi [25.8.]¹

Canon julkaisee tänään 2/3 tuuman kannettavan 4K-zoom-objektiivin. CJ12ex4.3B-objektiivissa on laajakulmakäytössä maailman lyhyin polttoväli 4,3 mm. Objektiivi on suunniteltu ammattilaisille haastatteluiden kuvaamiseen sekä urheilutapahtumien ja uutisten live-lähetykseen

CJ12ex4.3B

Optinen 4K-suorituskyky
CJ12ex4.3B-objektiivi tuottaa erinomaisen 4K-kuvanlaadun koko 12x optisella zoomausalueella. 4,3 mm:n laajakulmapäästä voi siirtyä nopeasti lähikuvaukseen kuvanlaadun säilyessä ensiluokkaisena koko kuva-alalla. Polttoväliä voidaan pidentää sisäänrakennetulla 2-kertaisella polttovälin muuttajalla siten, että optinen 4K-suorituskyky säilyy.

CJ12ex4.3B-objektiivissa on käytetty fluoriitti- ja UD-elementtejä sekä Canonin erikoispinnoitteita, jotka poistavat tehokkaasti haamukuvia ja heijastuksia sekä tuottavat terävät ja hyväkontrastiset kuvat. Lisäksi uusi kolmiryhmäinen sisäinen tarkennusjärjestelmä vähentää nk. focus breathing -ilmiötä.

Helppo kuljettaa ja monipuolinen käyttää
CJ12ex4.3B on pienikokoinen ja painaa vain 2,1 kg. Se vastaa kooltaan ja painoltaan vastaavaa 2/3 tuuman HD-objektiivia. Uutuus soveltuu hyvin olalta kuvaamiseen. Ergonominen muotoilu ja otekahva parantavat käyttömukavuutta. Objektiivissa on kolme 20-nastaista liitintä, joten uutuus on helppo integroida olemassa oleviin HD-tasoisiin zoomauksen/tarkennuksen ohjaimiin. Objektiivi voidaan myös samanaikaisesti liittää ulkoiseen virtuaaliseen käyttöjärjestelmään.

Digitaalisella käyttöyksiköllä varustettu CJ12ex4.3B mahdollistaa tarkennus- ja aukkoasetusten lisäksi myös toistuvien zoomausasentojen ja -nopeuksien valinnan. Digitaaliseen käyttöyksikköön sisäänrakennettu 16 bitin absoluuttinen enkooderi mahdollistaa kuvaamisen aloittamisen siten, että kameran kromaattisten poikkeamien korjaus toimii välittömästi ilman alkuvalmisteluja. Tästä on hyötyä etenkin uutis- ja luontokuvauksessa. Digitaalisessa käyttöyksikössä on myös digitaalinen näyttö, jonka avulla tärkeitä toimintoja on helppo asettaa, tarkastella ja säätää samalla tavalla kuin 2/3 tuuman HD-objektiiveissa.

¹ Maailman laajakulmaisin 2/3 tuuman kannettava 4K-objektiivi. Perustuu Canonin markkinatutkimukseen 25.8.2015.

CJ12ex4.3B -kuvia
CJ12ex4.3B - tekniset tiedot [PDF, 44 KB]