Canonilta markkinoille kaksi DVD-videokameramallia

Tyylikkäällä alumiinikuorella varustetut, muotoilultaan selkeät DVD-videokamerauutuudet DC10 ja DC20 ovat erittäin pienikokoisia. Sekä video- että stillkuvaa voidaan tallentaa suoraan DVD-levylle.

Video-otokset tallentuvat peräkkäin, ja uusi otos tallennetaan aina seuraavaan vapaana olevaan tilaan. Kuvausten päätyttyä DVD-levy voidaan viimeistellä videokamerassa ja sitä voidaan katsella heti DVD-soittimella.

DVD-videokamerassa on RGB-suodatin, joka varmistaa väreiltään runsaan ja luonnollisen lopputuloksen. Kameran DIGIC DV -prosessorissa on erilliset kuvankäsittelypolut video- ja stillkuvaukseen. Stillkuvat tallentuvat joko DVD-levylle tai miniSD-muistikortille. Helppokäyttöisten toimintopainikkeiden ansiosta valikoiden käyttö on vaivatonta, ja suuri 2,5 tuuman kirkas nestekidenäyttö takaa miellyttävät kuvaus- ja toistomahdollisuudet.

Nopeaa sarjakuvausta

Molemmissa uutuusmallleissa on monipuoliset toiminnot, kuten erikoiskohdeohjelmat, 9 pisteen AiAF-automaattitarkennus ja tulosta/siirrä-painike kuvien suoratulostukseen mistä tahansa PictBridge-yhteensopivasta valokuvatulostimesta. Kummassakin uutuusmallissa on tarkka 16:9-laajakuvatoiminto, tehokas 10x optinen zoom, jossa on yhdysrakenteinen objektiivisuojus, ja elektroninen kuvanvakain (EIS). USB 2.0 Hi-Speed -liitännän ansiosta video- ja stillkuvat latautuvat nopeasti. DVD-videokameran nopea sarjakuvaus, jopa 5 kuvaa sekunnissa, mahdollistaa juuri oikean hetken tai tapahtuman ikuistamisen.

DC10-mallissa on 1,3 megapikselin kenno, kun taas DC20-mallissa kennon pikselikoko on 2,3 megapikseliä. Lisäksi DC20:ssä on Super Night -yökuvausohjelma, jolla minivideovalon avulla voidaan kuvata pimeässäkin.

DVD-videokameran ostaja voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua maksutonta Internet-tilaa omien MPEG-videoleikkeiden ja digitaalisten stillkuvien jakamiseen.

DVD-videokamerat tulevat Suomessa myyntiin loka-marraskuussa. DC10:n katuhinta asettunee noin 940 euron hintasoon. DC20:n katuhinta on noin 1110 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen