CanoScan-skannerit ovat nopeita ja tilaasäästäviä [19.8.2010]

CanoScan LiDE 210 Canon tuo markkinoille kaksi uutta CanoScan-skanneria, mallit CanoScan LiDE 210 ja CanoScan LiDE 110. Aiemmat LiDE 200- ja LiDE 100 -skannerit korvaavissa malleissa on aiempaa suurempi skannausnopeus sekä huippuluokkaiset valokuva- ja asiakirjaskannaustoiminnot.

Uudet mallit skannaavat tarkasti selvästi edeltäjiään suuremmilla nopeuksilla. CanoScan LiDE 110 skannaa A4-kokoisen asiakirjan 300 dpi:n tarkkuudella noin 16 sekunnissa. CanoScan LiDE 210 -skannerilta samaan tehtävään kuluu vain 10 sekuntia.

Skannereissa on Auto Photo Fix II- ja Auto Document Fix -korjaustoiminnot. Auto Photo Fix II korjaa valokuvien yleisiä ongelmia kuten ylivalottuneet kasvot, haaleat ihonsävyt ja maisemien liiallisen tai liian vähäisen värikylläisyyden sekä tunnistaa valokuvien näkymätyypin. Auto Document Fix puolestaan analysoi asiakirjat automaattisesti ja korjaa niiden tiedot alueittain mahdollisimman laadukkaiden skannaustulosten saavuttamiseksi.

Automaattiskannaustilan ansiosta skannerit tunnistavat automaattisesti alkuperäisen asiakirjan tyypin ja skannaavat ja tallentavat sen sopivilla asetuksilla yhdellä painalluksella. CanoScan LiDE 210 pystyy skannaamaan jopa 4 800 x 4 800 dpi:n tarkkuudella ja CanoScan LiDE 110 2 800 x 4 800 dpi:n tarkkuudella. Kummankin värisyvyys on 48 bittiä.

CanoScan LiDE 210- ja CanoScan LiDE 110 -skannereissa on pikapainikkeet, jotka mahdollistavat skannauksen, kopioinnin, sähköpostin lähettämisen ja PDF-tiedostojen luomisen kaltaisten yleistoimintojen käytön yhdellä painalluksella. CanoScan LiDE 210:ssä on myös viides pikapainike, jolla voidaan luoda monisivuisia PDF-tiedostoja suoraan skannerista ilman tietokonetta.

Tilan- ja energiansäästöä
Pienikokoisissa CanoScan LiDE 210 - ja CanoScan LiDE 110 -skannereissa on kaksoissaranalla varustettu Z-kansi, joka helpottaa paksujen asiakirjojen ja kirjojen skannausta. CanoScan LiDE 210 on vain 39 mm korkea. Jalustan ansiosta laite voidaan sijoittaa myös pystyasentoon pöytätilan vapauttamiseksi. Kummassakin mallissa on myös energiaa säästävä USB-liitäntä, jolloin ulkoista virtalähdettä ei tarvita.

Monipuolinen ohjelmisto
Molempien skannereiden mukana tulee monipuolinen ja hyödyllinen ohjelmisto. MP Navigator EX -ohjelmassa on optinen tekstintunnistus ja panoraamatoiminto yli A4-kokoisten asiakirjojen skannausta varten. Solution Menu EX -ohjelman helposti tunnistettavien kuvakkeiden ansiosta toimintoja on helppo käyttää.

Uudet skannerit tulevat saataville syyskuusta 2010 alkaen.

Suositusvähittäishinnat ovat:
CanoScan LiDE 210 99 euroa
CanoScan LiDE 110 79 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Pauli Kataja, puhelin 010 544 4373, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali