Enemmän säihkettä Canonin uusilla SELPHY-kuvatulostimilla [26.8.2008]

SELPHY ES3 Canon tuo SELPHY-tuoteperheesen kaksi uutta nopeasti käynnistyvää kuvatulostinta digikuvien tulostukseen - SELPHY ES3:n ja SELPHY ES30:n. Tyylikkäissä kuvatulostimissa on suuri nestekidenäyttö ja uutuutena kuvatehosteet, joilla voidaan tuoda kuvaan lisää tyyliä. SELPHY ES3:ssa on yhden gigatavun sisäinen muisti, johon voidaan tallentaa suosikkikuva toistuvaa tulostusta varten.

Uusilla värikaseteilla kuviin hopeaa ja kultaa

Kummassakin kuvatulostimessa käytetään Canonin Easy Photo Pack -värikasetteja, joissa väriaine ja paperi ovat yhdessä. Niinpä tulostimien asennus ja käyttö on erittäin helppoa. Värikasettivalikoima laajenee uusilla E-P20G- ja E-P20S-kaseteilla, jotka sisältävät perusvärien lisäksi kulta- tai hopeamusteen. Niiden avulla tulostettuihin digikuviin, kutsuihin ja kortteihin voidaan tulostaa enemmän säihkettä.

SELPHY ES -mallistolle tyypilliseen tapaan kuvat tulostuvat tulostimen yläosasta. Muotoilultaan ne edustavat uudenlaista, kaarevaa muotoa. Kiinteä kantokahva helpottaa kuljettamista ja tulostimen muistikorttipaikat mahdollistavat kuvien tulostuksen myös suoraan muistikortilta. Kuvatulostimen käyttöä helpottaa tulostimen valintapyörä, jolla kuvia voidaan katsoa ja toimintoja valita nopeasti. Myös muut painikkeet on sijoitettu loogisesti.

Uusien SELPHY-kuvatulostimien ominaisuudet lyhyesti:
- Easy Photo Pack -kasetit helpottavat käyttöä ja suojaavat pölyltä
- 3,5 tuuman (SELPHY ES3), 3,0 tuuman (SELPHY ES30) nestekidenäyttö
- DIGIC II –prosessori, suoratulostus muistikortilta, videokamerasta tai digitaalikamerasta
- Vakiona kuvan optimointitoiminto - kuvan automaattinen korjaus, kuvan rajaus, värimuunnokset ja punasilmäisyyden korjaus
- Langaton tulostus IrDA-infrapunaliitännän kautta (SELPHY ES3) tai lisävarusteena saatavan Bluetooth-sovittimen avulla
- Sublimaatiotekniikka takaa 100 vuotta kestävät tulosteet

Uusien SELPHY-kuvatulostimien myynti alkaa Suomessa syyskuussa 2008, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:
- ES3: 219 euroa
- ES30: 159 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi