Canonin uusissa LV-projektoreissa on WXGA- ja XGA-tarkkuus [2.2.2009]

LV-8300 Canon tuo markkinoille uuden projektorimalliston. Uusi WXGA-laajakulmatarkkuuden LV-8300-projektori sekä LV-7375-, LV-7370- ja LV-7275-mallit tarjoavat entistä paremman kirkkauden ja korkean suorituskyvyn.

Tärkeimmät ominaisuudet:
- Aito WXGA-tarkkuus: 1280 x 800 pikseliä (LV-8300)
- Aito XGA-tarkkuus: 1024 x 768 pikseliä (LV-7375, LV-7370, LV-7275)
- Kirkkaus 2600 - 3500 lumenia (riippuen mallista)
- Lähes äänetön toiminta – vain 29 dB (A) hiljaisessa tilassa
- Lyhyet projisointietäisyydet Canonin laajalla 1,2x zoom-objektiivilla
- Automaattinen pystysuuntainen keystone-korjaus
- DVI-liitäntä ja HDCP-yhteensopivuus
- RJ-45-liitäntä verkko-ohjaukseen ja -valvontaan
- Ergonominen muotoilu – kiinteä kahva ja lamppu helposti vaihdettavissa
- Pikakäynnistys: käyttövalmius vain 8 sekunnissa
- Värien korjaustoiminto mukaan lukien liitutaulu- ja valkoinen kirjoitustaulu -tilat
- Tehokas 7 W:n kiinteä kaiutin

Tarkka ja tehokas

Tehokasta uutta lamppua (230 W) käytetään koko malliston laitteissa, ja lisäksi malleissa LV-7370, LV-7375 ja LV-8300 käytetään mikrolinssejä tehostamaan suorituskykyä. Uusien mallien tuottama kirkkaus vaihtelee rajoissa 2600 - 3500 lumenia, joten projisoitu kuva on helppo nähdä myös kirkkaassa ympäristössä. LV-7375 sopii parhaiten suuriin tiloihin 3500 lumenin kirkkautensa ansiosta. Kontrastisuhde 500:1 takaa, että värit näkyvät eloisina ja mustat alueet pysyvät tummina.

Teknisesti korkealuokkaiset esitykset

Uudessa LV-mallistossa värien korjaustoiminto voi korjata värejä erilaisilla pinnoilla, mukaanlukien liitutaulu ja valkoinen kirjoitustaulu. Kaikissa malleissa oleva automaattinen keystone-korjaus korjaa kuvan muotovirheen, kun projektori on kallistettuna. Multimedia-esitykset tehostuvat, kun käytetään projektorin tehokasta 7 W:n kiinteää kaiutinta, eikä hiljainen käyntiääni vie yleisön huomiota.

Monipuoliset liitännät

DVI-I-portti on vakiona kaikissa malliston projektoreissa, mikä takaa parhaan kuvanlaadun digitaalisista lähteistä. Digitaalinen tuloliitäntä tukee HDCP-protokollaa, mikä puolestaan takaa yhteensopivuuden useimpien kaupallisten digitaalisisältöjen kanssa. Lisäksi LV-mallistossa on mukana kiinteä RJ-45-verkkoliitäntä, joten projektoria voidaan ohjata ja valvoa Ethernet-verkossa keskitetysti.

Koolla on väliä

Canonin projektorit tunnetaan helposta liikuteltavuudestaan ja tyylikkäästä muotoilustaan, eikä uusi mallisto ole poikkeus. Kantokahva on piilotettu kätevästi projektorin sisään. Kaareva muotoilu sekä helmenvalkoisia ja harmaita sävyjä sisältävät värivaihtoehdot tekevät projektorista tyylikkään ja takaavat, että ne sopivat esteettisesti mihin tahansa ympäristöön. Uusi kiinteä objektiivin suojus estää pölyn pääsyn tarkennusjärjestelmään ja suojaa objektiivia kuljetuksen aikana. Uusi tehokas projektorilamppu kestää jopa 4 000 tuntia, ja sen vaihtaminen on helppoa. Lamppu voidaan vaihtaa laitteen yläosasta, joten projektoria ei tarvitse irrottaa kattokiinnikkeestä lampun vaihtamiseksi.

Helppo käyttää

Uuden malliston projektorit käynnistyvät välittömästi, kun niihin liitettyyn tietokoneeseen kytketään virta päälle. Pikakäynnistystoiminnon ansiosta laitteet ovat käyttövalmiita jo kahdeksan sekunnin kuluttua virran kytkemisestä. Virranhallinta voidaan määrittää katkaisemaan virta automaattisesti käytön jälkeen, ja virrankulutus on vain 3 W valmiustilassa.

Uuden LV-malliston projektoreiden myynti alkaa Suomessa huhtikuussa 2009, ja niiden hintataso vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi