Canonin uudet IXUS-kamerat edustavat tyylikästä designia ja älykästä tekniikkaa [17.9.2008]

Digital IXUS 980 IS Canon esittelee IXUS-uutuudet tyylikkäissä väreissä. 14,7 megapikselin Digital IXUS 980 IS on saatavana sekä katseet vangitsevana mustana että perinteisenä hopeanhohtoisena. Kamerassa on 2,5 tuuman PureColor LCD II -näyttö, jossa on laaja katselukulma sekä optinen etsin.

Digital IXUS 870 IS

10 megapikselin Digital IXUS 870 IS -kamera tulee puolestaan myyntiin sekä kullan- että hopeanvärisenä. Tässä kamerassa on vieläkin suurempi 3,0 tuuman PureColor LCD II -näyttö, laaja katselukulma, mutta ei optista etsintä. Kummassakin uutuusmallissa kameran nopean toiminnan ja upeat, kohinattomat kuvat takaa uusi DIGIC 4 -prosessori.

Uutena manuaalisäädöt ja QuickShot-tila

Digital IXUS 980 IS on ensimmäinen käsisäädöllä varustettu IXUS-malli, jolla voi ohjata valotusaikaa ja himmenninaukkoa manuaalisesti. Tämä toiminto soveltuu hyvin epätavallisiin valotustilanteisiin tai luoviin ja kokeileviin otoksiin. Nopeaan kuvaukseen tarkoitettu uusi QuickShot-tila käyttää optista etsintä kuvien rajaukseen ja tarkentamiseen, mikä poistaa laukaisuviiveen lähes täysin. Digital IXUS 980 IS -kamerassa on 3,7x optinen zoom-objektiivi kuvanvakaimella.

Digital IXUS 870 IS -kamerassa on puolestaan 4x laajakulmainen (28 mm) optinen zoom-objektiivi, joka soveltuu hyvin suuriin ryhmäotoksiin, tunnelmalliseen sisäkuvaukseen tai arkkitehtuurin kuvaukseen. Kummassakin kamerassa on Canonin optinen kuvanvakain, joten otokset ovat tarkkoja hämärissäkin valaistusoloissa.

Älykkäällä DIGIC 4 -kuvaprosessorilla parempaan lopputulokseen

Kummallakin uutuuskameralla on helpompi ottaa laadukkaita henkilökuvia parannetulla kasvojentunnistustekniikalla, joka havaitsee jopa kameraan nähden kulmassa olevat kasvot tai profiilin. Kasvojenvalinta- ja seurantatoiminnolla seurataan kuvauskohdetta tarkasti, kun taas uusi kasvojentunnistuksen ajastintoiminto – joka aktivoi automaattisesti laukaisimen pian sen jälkeen, kun uudet kasvot ilmestyvät ruutuun – tekee ryhmäotosten ja muotokuvien ottamisesta helpompaa.

Entisestään parannettu liikkeentunnistustekniikka tuottaa erinomaisia ja teräviä otoksia tallentamalla kameran ja kohteen liikkeen ja säätämällä sitten automaattisesti ISO-asetusta, jotta kuva ei olisi epätarkka. Kuvan epätarkkuutta poistaa myös uusi ennakoiva automaattitarkennus, joka säätää jatkuvasti tarkennusta kameraan päin tai siitä poispäin liikkuvista kohteista. Uutta on myös uusi i-Contrast-toiminto, joka tuo yksityiskohdat esiin tummilta alueilta.

Laadukkaita videokuvia entisträ enemmän

Kumpikin kamera taltioi VGA-tasoista videokuvaa 30 kuvaa sekunnissa. Erinomaisen pakkaustekniikan ansiosta sekä Digital IXUS 980 IS- että Digital IXUS 870 IS -kameran muistikortille voi tallentaa jopa 40 % enemmän kuin aiemmin videon laadun kärsimättä.

Uutuuskameroiden myynti alkaa Suomessa seuraavasti:
- Digital IXUS 980 IS: Lokakuu 2008
- Digital IXUS 870 IS: Syyskuu 2008

Kameroiden suositusvähittäishinnat ovat:
- Digital IXUS 980 IS: 389 euroa
- Digital IXUS 870 IS: 319 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi