Canonin uudet A-sarjan PowerShotit – entistäkin helppokäyttöisempiä ja älykkäämpiä [18.2.2009]

PowerShot A2100IS Canon tuo markkinoille 12,1 megapikselin PowerShot A1100 IS:n ja PowerShot A2100 IS:n. Äärimmäistä kuvaamisen helppoutta edustavissa malleissa on uusi näkymäntunnistustekniikka, joka takaa upeat kuvat vaivattomasti.

PowerShot A1100 IS

4x ja 6x optisilla zoomeilla varustetut PowerShot A1100 IS ja PowerShot A2100 IS käyttävät Canonin uusinta DIGIC 4 -kuvaprosessoria. Näin molemmat mallit toimivat nopeasti ja tehokkaasti ja tuottavat upeat ja yksityiskohtaiset kuvat. PowerShot A1100 IS:ää on saatavana sinisenä, pinkkinä tai hopeisena ja PowerShot A2100 IS:ää klassisena mustana.

Tarkka, laadukas objektiivi

Molemmat kamerat pystyvät tallentamaan tarkkoja yksityiskohtia 12,1 megapikselin kennon ja laadukkaan zoom-objektiivin ansiosta, jolloin yksityiskohdat myös säilyvät suurennuksen tai rajauksen jälkeen. 4x optisella zoomilla varustettu PowerShot A1100 IS tarjoaa joustavia rajausvaihtoehtoja ja PowerShot A2100 IS taas teleulottuvuutta 6x optisella zoomilla. Optinen kuvanvakain ehkäisee kameran tärähtelystä johtuvia valokuvien epätarkkuuksia.

Älykäs ja helppokäyttöinen

Molemmissa kameroissa on kaksi täysin automaattista tilaa: uusi älykäs automaattitila ja parannettu helppokäyttötila. Nämä tilat käyttävät Canonin näkymäntunnistustekniikkaa, joka analysoi kuvattavan näkymän tarkasti arvioimalla kohteen kirkkauden, kontrastin, etäisyyden ja yleissävyn ja valitsee 18 tilasta sopivimman.

Molemmissa malleissa on DIGIC 4 -prosessorin ansiosta entistäkin paremmin toimiva liikkeen- ja kasvojentunnistusautomatiikka. Liikkeentunnistusautomatiikka ehkäisee epätarkkuuksia tunnistamalla kameran tai kohteen liikkeen ja säätämällä asetuksia sen mukaan. Kasvojentunnistusautomatiikka tunnistaa kuvassa jopa 35 kasvot ja säätää asetukset automaattisesti niin, että kaikki esiintyvät kuvassa edukseen. Canonin i-Contrast-toiminnon avulla kuvaajat voivat tuoda esiin piiloon jääneitä yksityiskohtia esimerkiksi varjokohdissa kirkastamalla kuvien tummia alueita muuttamatta kuitenkaan oikein valottuneita alueita.

Kummassakin mallissa on laaja valikoima kuvausohjelmia, kuten sisätilat sekä lapset ja lemmikit. Kuvausohjelmat hoitavat tavanomaisten kuvaustilanteiden teknisen puolen. Käyttäjien tarvitsee vain tähdätä ja laukaista saadakseen hienoja kuvia.

Suunniteltu käteväksi

Molemmilla malleilla voidaan kuvata laadukkaita video-otoksia 30 kuvan sekuntinopeudella. Kuvia ja videoleikkeitä voidaan rajata ja tarkastella suurella nestekidenäytöllä – PowerShot A2100 IS -mallissa on tarkka 3 tuuman näyttö, jossa on viisitasoinen kirkkauden säätö, ja PowerShot A1100 IS -mallissa on 2,5 tuuman nestekidenäyttö sekä optinen etsin.

Uusien PowerShot A-sarjan kameroiden myynti alkaa Suomessa maalis-huhtikuussa 2009 ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

- PowerShot A2100 IS: 269 euroa
- PowerShot A1100 IS: 219 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi