Canonin PowerShot A –mallistoon ensimmäinen kuvanvakaimella varustettu kamera [24.8.2006]

PowerShot A710 Uudessa PowerShot A710 IS –kamerassa on Canonin optinen kuvanvakain, 6x zoom-objektiivi ja 7,1 megapikselin CCD-kenno. Kamerassa on monipuoliset kuvausohjelmat, täydelliset käsinsäädöt, VGA-videoleikkeiden tallennus ja ISO 800:aa vastaava herkkyys. Vaikka kamera on kooltaan pieni, sen 6x zoom-objektiivissa on 35-210 mm:n polttovälialue (35 mm:n kinofilmivastaavuus). Kuvanvakaimen ansiosta PowerShot A710 IS:llä saadaan terävät otokset ja kuvia voi ottaa jopa kolme askelta lyhyemmillä valotusajoilla. Myös makrokuvaus on vakaampaa täydellä zoomilla. ISO 800 -herkkyys täydentää ominaisuuksia kuvattaessa ilman salamaa hämärässä valaistuksessa ja sisätiloissa.

Uusi varmuuszoom

Kameran uudella varmuuszoomilla voi suurentaa kuvan kohdetta kuvanlaadun heikentymättä. Uudella digitaalisella telelisäkkeellä lisätään ulottuvuutta joka otoksella. Kamerassa on 20 kuvausohjelmaa ja lisäksi useita käsisäätöisiä valotusasetuksia. Videokuvausohjelmia on viisi. 2,5 tuuman nestekidenäyttöön voidaan valita sommittelua helpottava ristikkoviivanäyttö. Kätevä 3:2-kuvasuhteen näyttö osoittaa perinteisten valokuvatulosteiden tulostusalueen. Ylivalotuksen varoitustoiminto näyttää kuvissa mahdollisesti olevat ylivalottuneet alueet.

Laaja lisävarustevalikoima sisältää  laajakulman (0,7x)- ja -telelisäkkeet (1,75x) sekä makrokuvauksessa käytettävän lähilinssin. Tehokas salamalaite tehostaa kameran kuvausominaisuuksia yökuvauksessa. Lisävarusteena toimitettavan vedenpitävän kotelon avulla voidaan kuvata jopa 40 metrin syvyydessä.

Kaksi muutakin uutta PowerShot A -kameraa

Tuomme markkinoille kaksi muutakin uutta kameraa PowerShot A –mallistoon: 10 megapikselin PowerShot A640:n ja 8 megapikselin PowerShot A630:n. Molemmissa on suuri 2,5 tuuman kääntyvä nestekidenäyttö, 4x optinen zoom ja 21 kuvausohjelmaa. Kameroiden objektiiveissa on 8 linssielementtiä 7 ryhmässä. Kaksi asfääristä elementtiä tehostaa terävyyttä koko kuvan alalla. Suuren valovoiman F 2,8 (laajakulma) - 4,1 (tele) ansiosta objektiivit ovat huomattavan tehokkaita pitkillä polttoväleillä kuvattaessa. ISO 800 -herkkyys parantaa tulosta kuvattaessa ilman salamaa hämärässä ja sisätiloissa.

Uudet PowerShot A –sarjan kamerat tulevat Suomessa myyntiin syyskuussa 2006. Niiden hinnat ovat seuraavat:

PowerShot A710 IS – noin 370 euroa
PowerShot A640 - noin 435 euroa
PowerShot A630 - noin 350 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi