Canonin PowerShot A -sarjaan myös kaksi edullista uutuuskameraa

Canon kasvattaa PowerShot A -sarjaansa myös kahdella helppokäyttöisellä mallilla, jotka ovat nimeltään PowerShot A430 ja PowerShot A530. Näissä uusissa kameroissa yhdistyvät monipuoliset kuvausominaisuudet, kestävä rakenne, erinomainen kuvanlaatu ja edullinen hinta.

PowerShot A530

Canonin DIGIC II -prosessorin ja iSAPS-tekniikan ansiosta kameroiden toiminta on nopeaa, säädöt herkkiä ja kuvanlaatu erinomainen. Kamerat sopivat yhtä lailla ensimmäistä digitaalista kameraansa ostaville kuin toista, kaikkialla mukana kulkevaa kameraa etsiville kokeneemmille kuvaajille.

Jokainen onnistuu

Uusilla kameroilla jokainen saa onnistuneet kuvat. Kevyt ja pienikokoinen runko sopii erinomaisesti käteen, ja loogisesti sijoitettuja painikkeita on helppo käyttää. Kirkkaaseen 1,8 tuuman nestekidenäyttöön on valittavissa ristikkoviivanäyttö kuvien sommittelun helpottamiseksi sekä yötoiminto, jonka ansiosta näkyvyys on hyvä hämärässäkin kuvattaessa. Yhdeksän pisteen automaattitarkennus tarkentaa nopeasti. Tarkennuksen apuvalo auttaa heikossa valaistuksessa. Liikkuvan kuvan tallennustilassa voidaan tallentaa laadukkaita VGA-video-otoksia ja kamerat voidaan liittää televisioon tai tietokoneeseen kuvien katselua varten.

PowerShot A530:ssä on käytettävissä ISO 800:aa vastaava herkkyys, jonka ansiosta kameralla saadaan laadukkaita kuvia sisätiloissa ilman salamaakin. Niinpä kamera soveltuu erinomaisesti tilanteisiin, joissa salaman käyttö ei ole soveliasta tai kuvan tunnelman kannalta hyödyllistä. Stillkuvia voidaan tallentaa myös sivusuhteeltaan 16:9-laajakuvamuodossa. Näin otetut kuvat soveltuvat hyvin katseltaviksi laajakuvatelevisiosta tai tulostettaviksi näyttävän leveinä (10 x 20 cm) kuvina Canon SELPHY CP-sarjan kuvatulostimilla.

Tulosta/siirrä-painikkeen avulla tulostaminen ja tiedostojen lataaminen Windows- tai Mac-käyttöjärjestelmiin on vaivatonta. Uuden tulostusvalikon ansiosta tulostustöiden järjestäminen suoraan kamerassa käy entistäkin helpommin.

Uudet mallit tulevat Suomessa myyntiin maaliskuussa. Niiden arvioidut katuhinnat ovat seuraavat:

- PowerShot A430, noin 180 euroa
- PowerShot A530, noin 250 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi