no consumer

Canonin LEGRIA-videokameramallisto uudistuu ja puhuu nyt myös suomea [5.1.2010]

Canon LEGRIA HF S21 Canon uudistaa koko LEGRIA-videokameramalliston ja tarjoaa videokameran ostajalle entistä enemmän valinnanvaraa. Uudet videokamerat sopivat niin harrastajavideokuvaajille, perheille kuin Internetin aktiivikäyttäjillekin.

Canon LEGRIA

Malleja löytyy kaikkiin hintaluokkiin. Uutena ominaisuutena teräväpiirtomalleissa on nyt suomenkieliset käyttövalikot, jotka helpottavat videokameran käyttöä ja uusien tekniikoiden omaksumista. Suomenkieliset valikot ovat jo pitkään olleet Canonin kompaktikameroissa ja asiakkailta saadun palautteen perusteella Canon tuo nyt tämän ominaisuuden myös videokameroihin.

Laadukasta Canon-tekniikkaa

Kaikki videokamerauutuudet ovat tuttua Canon-laatua. LEGRIA HF S-, LEGRIA HF M- ja LEGRIA HF R -mallistojen videokameroissa on Canonin täyden teräväpiirron CMOS-kenno, HD Video -objektiivi sekä DIGIC DV III -kuvaprosessori. Kaikki nämä elementit yhdessä tuottavat laadukkaat ja terävät video-otokset.

Kaikissa uusissa videokameroissa on ominaisuuksia, jotka helpottavat kotivideoiden tallentamista ja jakamista entisestään, mm. Smart Auto -valotusohjelma, parannettu videokollaasitoiminto ja esitallennustila. Tallennetut otokset voi muuntaa HD-muodosta SD-muotoon kätevästi kamerassa, ja yksinkertaisen verkkolatauksen ansiosta videoiden jakaminen Internetissä tai DVD-levyillä on vaivatonta.

LEGRIA HF S -mallisto - edistyksellisiä videokuvausominaisuuksia

HD-valikoiman huippua on LEGRIA HF S -mallisto. Malliston videokameroissa yhdistyvät edistyksellinen rakenne ja käsisäädöt, joiden avulla käyttäjä voi toteuttaa sekä teknisiä että luovia ratkaisuja. Kaikissa HF S -malliston videokameroissa on 8 megapikselin ja täyden teräväpiirron CMOS-kenno sekä HD Video -objektiivi. Muita tärkeitä ominaisuuksia ovat tehostettu optinen kuvanvakain, suuri 8,89 cm:n (3,5 tuuman) kosketusnestekidenäyttö sekä kaksi SDHC-korttipaikkaa. Videokameroissa on myös laadukkaat ääniominaisuudet, joihin kuuluu automaattinen mikrofonivaimennin. Uusi, sormen liikkeillä ohjattava kosketusnestekidenäyttö on erittäin suuri, ja sen tarkkuus ja kontrasti ovat sen mukaiset. Näytön ohella käytettävyyttä parantavat myös uudenlainen valintakiekko, 0,69 cm:n (0,27 tuuman) etsin (vain HF S21 -mallissa) ja kauko-ohjainliitäntä.

LEGRIA HF M -mallisto - upea kuvanlaatu ja pieni koko

LEGRIA HF M -malliston videokamerat sopivat niille kuvaajille, joille tärkeää on pieni koko ja erinomainen kuvanlaatu. Kuvanlaadun taustalla on Canonin videokamerajärjestelmä, johon kuuluu muun muassa 3,3 megapikselin ja täyden teräväpiirron CMOS-kenno.  Helppokäyttöiset LEGRIA HF M -videokamerat sopivat käteen. Niissä on 6,8 cm:n (2,7 tuuman) kosketusnestekidenäyttö, looginen sormen liikkeellä ohjattava käyttöliittymä sekä laadukkaat kuvausominaisuudet, mukaan lukien Smart Auto -valotusohjelma. Kaikkiin HF M -malliston videokameroihin löytyy lisävarusteita, kuten optisia lisäkkeitä, videovaloja, mikrofoneja ja myös uusi vedenpitävä WP-V2-kotelo, jonka avulla videokameralla voi kuvata jopa 40 metrin syvyydessä.

LEGRIA HF R -mallisto - edullista teräväpiirtoa

LEGRIA HF R -mallisto koostuu tyylikkäistä ja kevyistä täyden teräväpiirron videokameroista, joilla video-otosten jakaminen on helppoa. Kaikissa HF R -malliston videokameroissa yhdistyvät Canonin kuvantamistekniikka sekä videokollaasitoiminnon ja Smart Auto -valotusohjelman kaltaiset innovatiiviset ja helppokäyttöiset ominaisuudet.  Keveytensä ja pienen kokonsa ansiosta videokamerat kulkevat kätevästi mukana. Ne sopivat erinomaisesti kaikille teräväpiirtotallennusta aloitteleville kuvaajille.

LEGRIA SD -mallit - tehoa normaalitarkkuudella

LEGRIA FS -videokamerat sopivat kuvaajille, jotka eivät tarvitse teräväpiirtotarkkuutta. Mallisto koostuu laadukkaista normaalitarkkuudella tallentavista videokameroista, joilla saadaan upeita kotivideoita. Kaikissa malleissa on edistyksellisiä kuvausominaisuuksia ja tekniikoita, kuten Canonin video-objektiivi, videokollaasitoiminto, uusi dynaaminen kuvanvakain ja esitallennustoiminto. Pikalatauksen ja pitkäkestoisen akun ansiosta videokamera on aina käyttövalmiina.

Uusien LEGRIA-videokameroiden toimitukset alkavat maalis-huhtikuussa 2010, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

LEGRIA HF S -mallisto:
- LEGRIA HF S21: 1399 euroa
- LEGRIA HF S20: 1169 euroa
- LEGRIA HF S200: 1079 euroa

LEGRIA HF M -mallisto:
- LEGRIA HF M31: 959 euroa
- LEGRIA HF M36: 799 euroa
- LEGRIA HF M306: 749 euroa

LEGRIA HF R -mallisto:
- LEGRIA HF R18: 639 euroa
- LEGRIA HF R16 / R17: 539 euroa