no consumer

Nyt se on täällä - Canonin ensimmäinen vesitiivis digitaalikamera PowerShot D10 [18.2.2009]

PowerShot D10 Canon esittelee ensimmäisen vesitiiviin digitaalisen kompaktikameransa, 12,1 megapikselin PowerShot D10:n. Kestävä ja erinomaisen kuvanlaadun tuottava PowerShot D10 on suunniteltu erityisesti retkeilyyn, veneilyyn ja muuhun ulkoilmakäyttöön.

Canonin DIGIC 4 -prosessorin ansiosta kameran toiminta on nopeaa ja kuvat teräviä ja tarkkoja. Uuden Smart Auto -valotusohjelman ja siinä käytetyn näkymäntunnistustekniikan avulla kuvaaminen on vaivatonta. Pienikokoiseen ja helposti mukana kulkevaan PowerShot D10 -kameraan on tarjolla monipuolinen lisävarustevalikoima.

Mukaan minne tahansa

PowerShot D10 on suunniteltu kestämään äärimmäisiä olosuhteita, joten sen voi ottaa huoletta mukaan niin surffaus- ja sukelluslomille kuin hiihto- ja vuorikiipeilyretkillekin. Kamera on vesitiivis 10 metriin saakka ja kestää pudotuksen kovalle pinnalle 1,22 metrin korkeudelta. Lisäksi se on pölytiivis ja sietää pakkasta aina -10 celsiusasteeseen. Kameran suojaamiseksi on saatavana monipuolisia lisävarusteita, kuten pehmeä laukku, olka- ja kaulahihna sekä olkakiinnityshakanen. Kameran kulmissa on liitännät erilaisille kiinnitysjärjestelmille, joten kamera kulkee turvallisesti ja miellyttävästi mukana. Kamera voidaan myös räätälöidä fiiliksen mukaan vaihdettavilla kuorilla.

Laadukkaita kuvia

12,1 megapikselin kuvakennon ansiosta kuvat voidaan rajata ja suurentaa kuvanlaadusta tinkimättä. Kamerassa on myös 3x zoom-objektiivi ja optinen kuvanvakain, joka ehkäisee kameran tärähtelystä aiheutuvaa epätarkkuutta. Kuvanvakain on erityisen hyödyllinen kuvaajan ollessa itse liikkeessä kuvaamisen aikana.

Helppokäyttöinen ja monipuolinen

PowerShot D10:n käyttäjä voi keskittyä itse toimintaan, sillä älykkäässä DIGIC 4 -prosessorissa on runsaasti kuvaamista helpottavia ominaisuuksia. Uusi Smart Auto -valotusohjelma ja siinä käytetty näkymäntunnistustekniikka analysoivat kuvausnäkymän kirkkauden, kontrastin, etäisyyden ja sävyt. Sen jälkeen kamera valitsee kuvausnäkymään parhaiten sopivan kuvausohjelman 18 vaihtoehdon joukosta.

Kamera pysyy hyvin mukana kovassakin vauhdissa, sillä Canonin liikkeentunnistusautomatiikka tunnistaa sekä kameran että kohteen liikkeen ja säätää tilanteeseen parhaiten sopivat asetukset. Lisäksi kuvanlaatua parantaa kasvojentunnistusautomatiikka, jossa uutuutena on silmänräpäytyksen tunnistus. Se varottaa, jos kuvassa olevalla ihmisellä on silmät kiinni. Canonin i-Contrast-toiminto kirkastaa kuvan tummia alueita, mutta säilyttää oikein valottuneet alueet ennallaan.

PowerShot D10 -kamerassa on myös erikoisvalmisteinen 2,5 tuuman PureColor LCD II -näyttö, joka on suunniteltu erityisesti ulkoilmakuvaukseen. Näytön suojana on 2 millimetrin pinnoite. Lisäksi näytön kirkkaus on kaksinkertainen tavalliseen PureColor LCD II -näyttöön verrattuna, joten kuvia on helppo rajata ja katsella kirkkaissakin olosuhteissa. Monipuoliset kuvausohjelmat ja erikoisaiheohjelmat, kuten vedenalainen maailma, lumi ja ranta, säätävät asetukset kuvaustilanteeseen sopiviksi. Kasvojentunnistuksen ajastin helpottaa ryhmäkuvausta odottamalla, että myös kameran käyttäjä ehtii kuvaan.

Uuden PowerShot D10:n myynti alkaa Suomessa toukokuussa 2009, ja sen suositusvähittäishinta on 389 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi