Canonin EISA-voittajat tarjoavat valokuvaajalle koko työn kulun [18.08.2009]

European Imaging & Sound Association (EISA) valitsi Canon EOS 500D:n vuoden järjestelmäkameraksi, Canon EOS 5D Mark II:n vuoden aktiivikuvaajan kameraksi ja Canon PIXMA Pro 9000 Mark II:n vuoden valokuvatulostimeksi Euroopassa 2009 -2010.

EISA

Näin raati perusteli valinnat:

Canon EOS 500D on erinomainen digijärjestelmä niin aloittelijalle kuin jo edistyneelle harrastajalle. Kamera tarjoaa luokassaan jopa totuttua parempia ominaisuuksia: suorakatselutoiminnon omaava iso näyttö on erittäin tarkka ja sävykäs. Kuvanlaatu on erinomainen ja kohinataso matala myös korkeilla ISO-asetuksilla. HD-videokuvan laatu on niin vaikuttavaa, että se voi houkutella uusia harrastajia videokuvauksen jalolle saralle.”

Canon EOS 5D Mark II on suositun EOS 5D:n tyylikäs seuraaja. Peruslähtökohta on sama: täyden koon kenno suhteellisen kompaktissa rungossa. Mutta lähes kaikki muu onkin sitten uutta: ammattikameran vaatimusten mukainen pöly- ja kosteussuojaus, suorakatselutoiminto, tehokas kennonpuhdistustoiminto ja täyden 1080p-tarkkuuden teräväpiirtovideokuvausominaisuus. Hienon kokonaisuuden viimeistelee 21 MP:n kennon kohinataso, joka on edeltäjäänsäkin vähäisempi.”

”Digikameroiden kuvanlaadun ja etenkin värintoiston jatkuvasti parantuessa vaatimukset myös valokuvatulostimia kohtaan kasvavat. Valokuvaajat odottavat tulostimelta entistä parempaa tarkkuutta, nopeutta ja helppoutta; Canonin PIXMA Pro 9000 Mark II A3+ -mustesuihkutulostin toteuttaa kaikki kolme toivomusta. 48-bittiseksi päivitetty tulostin pystyy toistamaan paljon laajemman värialueen ja tulostus RAW-tiedostoista onnistuu suoraan Canonin DPP Raw Conversion ohjelmapaketista. Pienimmillään 2 pikolitran mustepisteet takaavat jopa pienimpienkin yksityiskohtien toistumisen tarkasti, ja samalla toistuvat vaaleimmatkin sävyt ja sävyliu’ut pehmeästi.”

EISA-palkintojen saajat valitsee vuosittain tuomaristo, johon kuuluu 50 valokuvaukseen, videokuvaukseen, äänilaitteisiin, kotiteattereihin ja matkapuhelinelektroniikkaan erikoistuneen lehden edustajaa 19:stä Euroopan maasta. EISA-palkinnoilla palkitaan joka vuosi ne tuotteet, joissa yhdistyvät uusin teknologia, monipuoliset ominaisuudet, puhuttelevin design, paras ergonomia ja edullisin hinta-laatusuhde.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi