Canonilta uusia projektoreita ja näyttöratkaisuja [21.1.2010]

XEED SX7 Mark II Canon tuo projektoreiden yrityskäyttäjille uusia laadukkaita tuotteita ja palveluita. Canonin XEED-malliston uutuuksia ovat XEED SX7 Mark II- ja XEED SX7 Mark II Medical -projektorit.

LV-8215

XEED SX7 Mark II on suunniteltu erityisesti valokuvien projisointiin, ja siinä on erittäin laadukas värientoisto. Kuten jo tuotteen nimikin kertoo, on XEED SX7 Mark II Medical -malli tarkoitettu lääketieteelliseen käyttöön ja tarkkaan röntgenkuvien projisointiin. Näihin malleihin Canon tuo myös uutta innovatiivista tekniikkaa.

Samanaikaisesti myös Canonin edullista LV-projektorimallistoa päivitetään. Edellisiin malleihin on lisätty uusia ympäristöä säästäviä ominaisuuksia, ja markkinoille tuodaan myös kaksi aivan uutta projektoria.

XEED - erinomaista kuvanlaatua

XEED SX7 Mark II -projektorissa käytetään Canonin LCOS-tekniikkaa, joka tuottaa kirkkaat ja yksityiskohtaiset kuvat. Sen kirkkaus on peräti 4 000 lumenia, tarkkuus SXGA+ ja kontrastisuhde 1 000:1. Lisäksi projektorissa on uusi valokuvatila, jonka esiasetettujen vaihtoehtojen avulla voidaan kompensoida ympäristön valon kirkkautta ja sävyä. Säätämällä projisoitavia värejä valaistuksen mukaan kuvasta saadaan paremmin sRGB-näytöllä tarkasteltavaa kuvaa vastaava.

XEED SX7 Mark II Medical -mallissa on DICOM-simulaatiotila, jonka 21 esiasetuksen avulla voidaan optimoida harmaasävyjen toisto valaistuksen mukaan siten, että digitaalisten röntgenkuvien pienetkin yksityiskohdat erottuvat hyvin.

Värien kalibrointi

Canonin värienkalibrointiratkaisu on korvaamaton etenkin niille käyttäjille, jotka käyttävät useaa projektoria yhtä aikaa. Se yhdistää kahden lähekkäin olevan projektorin dynaamiset alueet niin, ettei väreissä ilmene eroavaisuuksia. Ratkaisua voidaan hyödyntää myös Canonin digitaalikameran kanssa: kun kamera asetetaan jalustalle ja liitetään tietokoneeseen, jossa on käytössä värienkalibrointiohjelma, sillä voidaan ottaa valokuvia kahdesta projisoidusta kuvasta. Värienkalibrointiohjelma kalibroi projektorit automaattisesti kerättyjen tietojen perusteella. Kuvasta tulee tasainen ja yhtenäinen eikä värissä tai kirkkaudessa näy häiritseviä poikkeamia katseen siirtyessä reunasta toiseen.

Passiivinen 3D-ratkaisu

Canonin uusi passiivisen kolmiulotteisen kuvantamisen tekniikka mahdollistaa silmää miellyttävät 3D-ratkaisut. Se koostuu kahdesta XEED-projektorista, joihin tulee DVI-signaali sopivasta lähteestä. Kummankin objektiivin eteen sijoitetaan tarkoitukseen suunniteltu polarisaatiosuodatin, joka estää toista laitetta projisoimasta osaa kuvasta. 3D-toisto-ohjelman avulla videokuva jaetaan kahdelle projektorille. XEED-projektorin objektiivinsiirtotoiminnon avulla oikean- ja vasemmanpuoleisen silmän kuvat kohdistetaan tarkasti laadukkaan 3D-elämyksen luomiseksi.  Polarisaatiosuodattimet päästävät laajakankaalle enemmän valoa, ja niiden sekä Canonin LCOS-tekniikan ansiosta 3D-kuvista tulee kirkkaita ja tarkkoja ja ne rasittavat silmiä poikkeuksellisen vähän. LCOS-projektorien kontrasti on erinomainen ja värientoisto realistinen. Koska 3D-tekniikan käyttö lisääntyy jatkuvasti, tämä on merkittävä etu.

AcuScreenPRO

AcuScreenPRO-järjestelmä on lääketieteelliseen käyttöön suunniteltujen XEED-projektoreiden paikan päällä tapahtuvaan kalibrointiin tarkoitettu järjestelmä, joka on saatavana Canonin kumppanilta Larivière GmbH:lta. Järjestelmä arvioi valaistuksen sävyä ja kirkkautta, käytettävän laajakankaan tyyppiä ja muita tekijöitä ja tekee näiden tietojen pohjalta tarkkoja korjauksia. Väriliukumat ovat tasaisia kaikilla kirkkauksilla, ja röntgenkuvien harmaasävyt näkyvät yksityiskohtaisina.

LV-projektorit – uranuurtajia ympäristöasioissa

Energiaa käyttäviä tuotteita koskeva EuP-direktiivi astuu voimaan vuoden 2010 aikana. Canonin edullisten, LCD-paneelilla varustettujen projektorien mallistoon lisätään jo hyvissä ajoin kaksi uutta mallia. LV-7280 on erittäin pienikulutuksinen XGA-projektori. Sen kirkkaus on 2 200 lumenia, ja se on suunniteltu etenkin koulutus- ja toimistokäyttöön. WXGA-projektori LV-8215 puolestaan omiaan niille käyttäjille, jotka haluavat hinnaltaan ja käyttökustannuksiltaan edullisen sekä ympäristöä säästävän mallin.  Projektorien lampun käyttöikä on normaalitilassa 4000 tuntia ja hiljaisessa tilassa 5000 tuntia. Laitteiden virrankulutus on valmiustilassa alle 0,7 W. Lisäksi malleissa on ainutlaatuinen ”hiilimittari”, joka laskee hiljaisen tilan ja normaalitilan käytön välisen eron sähkönkulutuksessa ja näyttää sitä vastaavan hiilidioksidipäästöjen vähentymisen.

Uusien XEED-projektoreiden myynti alkaa Suomessa huhtikuussa 2010, ja niiden hintataso vahvistuu myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi