Canonilta uusi trendikäs ja entistä vihreämpi laskin [14.6.2009]

X Mark 1 Canon tuo markkinoille ympäristöä säästävien tuotteiden joukkoon tyylikkäästi muotoillun, valokennolla toimivan X Mark 1 -laskimen, jonka valmistuksessa on käytetty Canonin prismaobjektiiveista saatua kierrätysmateriaalia.

Uuden sukupolven laskimen muotoilu on erittäin sulavalinjainen ja se on saatavana joko kiiltävän mustana tai valkoisena. Suunnittelu jatkaa samaa linjaa kuin aiempien ympäristöä säästävien laskinten valmistuksessa on noudatettu, sillä yritys pyrkii jatkuvasti vähentämään luontoon kohdistuvaa rasitusta. Laskimen näyttö on valmistettu Canonin digitaalikameroiden prismojen valmistuksessa saatavasta jäämämuovista. Lisäksi laskin on täysin valokennokäyttöinen, mikä vähentää virrankulutusta. Toisin kuin useimmissa muissa aurinkoenergiaa hyödyntävissä laskimissa, varaparistoja ei tarvita.

Uuden X Mark 1 -laskimen ominaisuudet lyhyesti:
- Virtalähteenä valokenno, paristoja ei tarvita
- Näyttö on valmistettu Canon-prismaobjektiivien kierrätysmateriaalista
- Yrityslaskutoiminnot (kustannus-, myynti- ja katelaskut)
- Sisäinen kallistettu näyttö
- 12 numeron näyttö

Uuden laskimen myynti alkaa Suomessa heinäkuussa 2009 ja sen suositusvähittäishinta on 35 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi