Canonilta uusi Speedlite-salama EOS-järjestelmään [22.2.2007]

Speedlite 580 EX II Canon esittelee uuden kosteussuojatun Speedlite 580 EX II –salamalaitteen. EOS-kamerajärjestelmään liitettynä salama mahdollistaa salamakuvauksen säässä kuin säässä ja salaman kätevän hallinnan kameran valikkojärjestelmän avulla.

Salama tarjoaa nopean ja äänettömän latautumisen sekä kestävän rakenteen. Uudelleen suunniteltu metallinen salamakenkä ja liitäntäjohto takaavat luotettavan yhteyden kameran ja salamavalon välillä. Salamapään zoom kattaa polttovälit 24-105 mm, ja integroitu hajoituslevy kasvattaa laajakulmaa aina 14 mm:iin saakka. Uusi ulkoinen salaman kaapeli (OC-3), pienikokoinen paristokotelo (CP-E4) ja Speedlite-kiinnike (SB-E2) tarjoavat valokuvaajalle täydellisen salamajärjestelmän vaikeissakin sääolosuhteissa.

Speedlite 580 EX II –salamalaitteen myynti alkaa Suomessa huhtikuussa 2007. Sen hinta vahvistuu myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi