Canonilta uusi pöytäkopiokone PC-D450 [26.1.2009]

PC-D450 Canon julkistaa uuden henkilökohtaisen digitaalikopiokoneen PC-D450:n, joka tarjoaa kaksipuolisen kopioinnin vakiona.

Kopiointinopeus on 22 kopiota minuutissa ja ensimmäinen kopio valmistuu alle 9 sekunnissa. Kopioinnin lisäksi laitteessa on kaksipuolinen skannaus ja tulostus.

Tuottavuutta lisää automaattisella kaksipuolisella kopioinnilla

Uuden PC-D450:n 50 arkin automaattinen kaksipuolisten syöttölaite vastaa pienten yritysten ja toimistojen tarpeeseen kopioida alkuperäisen molemmat puolet nopeasti, yhdellä painalluksella. Se kopioi kaksipuoliset alkuperäiset nopeasti jopa 22 kopion minuuttivauhdilla.

Monipuoliset kopiointitoiminnot ovat käytettävissä helppokäyttöisen käyttöliittymän ansiosta. Toimintoihin kuuluvat pienennys ja suurennus, kahden alkuperäisen kopiointi yhdelle arkille, sähköinen lajittelu ja Canonin uusi korttikopiointi (hyödyllinen turisteille ja viranomaisille), joka kopioi henkilökortin tai vastaavan pienen asiakirjan molemmat puolet yhdelle sivulle.

Pienikokoinen pöytämalli

Pienikokoinen PC-D450 sopii täydellisesti pieniin toimistoihin. Kaksipuolisten syöttölaitteestaan huolimatta kopiokoneen mitat ovat vain 390 x 442 x 363 mm (L x S x K).

Aikaa ja energiaa säästävää tekniikkaa

Canonin kiinnitysmenetelmän ansiosta lepotilasta käynnistettäessä lämpenemisaikaa ei tarvita, ja ensimmäinen kopio valmistuu alle 9 sekunnissa. PC-D450 säästää energiaa, sillä sen virrankulutus on vain 3 W lepotilassa. Kopiokoneella on Energy Star -sertifikaatti ja yksi luokkansa alhaisimmista TEC (tyypillinen sähkönkulutus) -luokituksista (0,918 kWh/viikko).

Todellisen monitoimilaitteen tehokkuus

Tehokkaiden kopiointiominaisuuksien lisäksi PC-D450-kopiokonetta voidaan käyttää myös kaksipuoliseen tulostukseen ja kaksipuoliseen väriskannaukseen. Väriskannaus tapahtuu jopa 9600 dpi:n tarkkuudella, ja käyttäjä voi myös luoda helposti haettavissa olevia PDF-tiedostoja.

Canonin kasettiteknologia

Helppokäyttöisen kasettiteknologian ansiosta huoltotarve on vähäinen, sillä väriaine, rumpu ja puhdistusyksikkö ovat samassa kasetissa. Aina kasetin vaihtamisen jälkeen laite on kuin uusi. Lisäksi Canonin kasetinkierrätysohjelman ansiosta kasetit voidaan kierrättää täydellisesti.

Uuden pöytäkopiokoneen myynti alkaa Suomessa helmikuussa 2009, ja sen suositusvähittäishinta on 539 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi