Canonilta uusi, pienikokoinen salamalaite Speedlite 270EX [25.3.2009]

Canon tuo markkinoille EOS- ja PowerShot-kameroille suunnitellun Speedlite 270EX -salamalaitteen, joka on suositun Speedlite 220EX -salamalaitteen seuraaja.

Speedlite 270EX on suunnattu kuvaajille, jotka haluavat kokeilla salamakuvausta muutenkin kuin kameran kiinteällä salamalla tai jotka haluavat pienikokoisen salamalaitteen EOS-järjestelmäkameran kumppaniksi. Edeltäjänsä tavoin Speedlite 270EX on kokoonsa ja luokkaansa nähden erinomaisen tehokas.

Speedlite 270X -salamalaitteessa on uusia, tämän tason markkinoille harvinaisia ominaisuuksia, joita ei ole totuttu näkemään kiinteissä salamalaitteissa. Niihin kuuluvat mm. zoomaava välähdyspää, joka mahdollistaa valon riittävän jakaantumisen, ja heijastettava salama, jonka avulla valo voidaan heijastaa katosta siten, että kuvista tulee sävyiltään pehmeämpiä. Salamalaite varautuu lähes äänettömästi. Vaikka se toimii kahdella AA-paristolla, sen varausajat ovat myös yhtä lyhyitä kuin edeltäjänsä.

Speedlite 270EX -salamalaitteen tärkeimmät ominaisuudet ovat
- Tehokas salama, jonka ohjeluku on parhaimmillaan 27
- Nopea ja hiljainen varautuminen
- Salaman teho säädettävissä käsin (kameran valikoiden kautta)
- Säädettävissä yhteensopivien kameroiden valikoiden kautta
- Zoomaava välähdyspää
- Heijastettava salama

Canon Speedlite 270EX -salamalaitteen myynti alkaa Suomessa toukokuussa 2009 ja sen suositusvähittäishinta on 199 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi