Canonilta uusi EF 70-200 mm F 2.8L IS II USM –telezoom-objektiivi ammattilaisille [5.1.2010]

Canon EF 70-200 mm F 2.8L IS II USM Canon tuo L-sarjan objektiivivalikoimaansa uuden EF 70–200 mm F 2.8L IS II USM -telezoom-objektiivin. Uutuusobjektiivin teho riittää vaativimpiinkin tilanteisiin.

Sen sisäistä optista järjestelmää on parannettu ja rakennetta on muutettu käyttäjiltä saadun palautteen perusteella. Näin objektiivin kestävyys ja luotettavuus vastaavat sen optista suorituskykyä.

Ensiluokkainen laatu ja suorituskyky

EF 70-200 mm F 2.8L IS II USM -objektiivissa on uusi optinen järjestelmä, joka koostuu 23 elementistä 19 ryhmässä. Objektiivissa on tehokas fluoriittielementti ja viisi UD-linssielementtiä, jotka yhdessä korjaavat tehokkaasti kromaattisia poikkeamia kaikilla polttoväleillä ja tuottavat suurikontrastiset, kauttaaltaan terävät kuvat.

Nopean automaattitarkennusjärjestelmän ansiosta objektiivi on omiaan käytettäväksi äskettäin markkinoille tulleiden EOS-1D Mark IV- ja EOS 7D -järjestelmäkameroiden kanssa. Uudessa mallissa on rengastyyppinen USM AF -moottori, nopea prosessori ja optimoitu tarkennusalgoritmi, joiden ansiosta tarkennus on entistä nopeampaa ja hiljaisempaa.

Pienin mahdollinen tarkennusetäisyys on nyt vain 1,2 metriä, ja 0,21-kertaisen suurennuksen ansiosta objektiivilla pääsee lähelle kohdetta. Tästä on hyötyä etenkin uutis- ja tapahtumakuvaajille, joille kaluston joustavuus on tärkeää. Parannettu kuvanvakainmekanismi vaikuttaa neljän valotusarvon verran, joten kuviin ei tule tärähtelyn aiheuttamaa epätarkkuutta.

Toimivaa muotoilua ja helppokäyttöisyyttä

Sisäisen rakenteen lisäksi myös EF 70-200 mm F 2.8L IS II USM:n ulkokuori on uudistunut. Ulkonevat osat ja kytkimet ovat entistä ohuempia, mikä ehkäisee kytkinten käyttämistä vahingossa. Kuminen tarkennusrengas on entistä leveämpi, ja kuviourien ansiosta käsitarkennus on helpompaa.

Muiden L-sarjan objektiivien tavoin EF 70-200 mm F 2.8L IS II USM on säänkestävä, joten sitä voidaan käyttää kaikenlaisissa sääoloissa. Kiinnitysbajonetti, tarkennustilan kytkin ja tarkennusrengas ovat pölyn- ja roiskeenkestäviä. Kun objektiivia käytetään säänkestävien EOS-runkojen kanssa, sekä kamera että objektiivi ovat suojattuja kosteudelta ja pölyltä. Objektiivi on suunniteltu kestämään ammattikäytön päivittäistä rasitusta, joten se on luja ja luotettava.

Laadukkaita lisävarusteita

EF 70-200 mm F 2.8L IS II USM -objektiivin mukana tulee useita tarvikkeita, kuten ET-87-vastavalosuoja, jalustarengas B (W) sekä uusi LZ1326-objektiivikotelo.

EF 70-200 mm F 2.8L IS II USM on yhteensopiva myös monien erikseen saatavien lisävarusteiden kanssa. Näitä ovat polttovälin muuttajat EF 1,4x II ja EF 2x II, loittorenkaat EF 12 II ja EF 25 II sekä 77 mm:n suodattimet.

Uuden objektiivin myynti alkaa Suomessa helmikuussa 2010, ja sen suositusvähittäishinta tarkentuu myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi