Canonilta uudet i-SENSYS-mustavalkolaserit pienille yrityksille tai työryhmäkäyttöön [1.2.2010]

i-SENSYS LBP6300dn Canon esittelee neljä uutta lasertekniikan mustavalkotulostinta ja -monitoimilaitetta: i-SENSYS LBP6300dn, i-SENSYS LBP6650dn, i-SENSYS MF5840dn ja i-SENSYS MF5880dn. Laitteet ovat tehokkaita ja pienikokoisia, ja niissä on paljon energiaa säästäviä ja käyttökustannuksia pienentäviä ominaisuuksia, kuten nopea ensimmäisen sivun tulostus.

i-SENSYS LBP6300dn ja i-SENSYS LBP6650dn

Nämä uutuudet sopivat hyvin pienille ja keskisuurille yrityksille, joissa tulostetaan paljon. i-SENSYS LBP6300dn:ssä on Canonin Advanced Printing Technology -tekniikka. i-SENSYS LBP6650dn tukee myös UFRII- ja PCL5e/6-tulostuskieliä, ja lisävarusteena siihen saa PostScript-tuen. Tulostimissa on myös verkkoliitäntä ja etäkäyttöliittymän ansiosta niiden käyttö ja hallinta on helppoa.

i-SENSYS MF5840dn ja i-SENSYS MF5880dn

Nämä verkkoliitännällä varustetut mustavalkomonitoimilaitteet sopivat erinomaisesti yritysten työryhmien jaettuun käyttöön. Molemmilla laitteilla voidaan tulostaa, skannata ja kopioida, ja i-SENSYS MF5880dn -mallissa on lisäksi myös faksitoiminto. Pienikokoisissa laitteissa on kaksipuolisten syöttölaite 50 arkille.

Näissä malleissa on SEND-toiminto ja PDF-tiedoston luontimahdollisuus, joiden avulla asiakirjoja voidaan lähettää sähköpostiosoitteisiin, verkkokansioihin ja USB-muistitikulle. Tiedostokoot ovat entistä pienempiä, mutta kuvanlaadusta ei ole tingitty. Näissä monitoimilaitteissa on myös PCL5e/6-tuki sekä turvallisuutta parantava käyttäjä- ja osastotunnusten hallinta.

Pieni energiankulutus ja alhaiset kustannukset

Kaikki uudet i-SENSYS-laitteet ovat erittäin nopeita: i-SENSYS MF5840dn ja i-SENSYS MF5880dn tulostavat ensimmäisen sivun kahdeksassa sekunnissa ja i-SENSYS LBP6300dn sekä i-SENSYS LBP6650dn jopa kuudessa sekunnissa.

Lisäksi kaikilla malleilla on Energy Star –suositus, ja niillä saadaan kaksipuolisia tulosteita automaattisesti, mikä vähentää paperinkulutusta, käyttökustannuksia ja ympäristökuormitusta.

Kapasiteettia ja luotettavuutta

Kaikkien neljän mallin enimmäispaperikapasiteetti on 800 arkkia. Laitteissa sovelletaan Canonin kasettiteknologiaa, jossa väriaine, rumpu ja puhdistusyksiköt ovat samassa kasetissa. Tämä kasettiratkaisu vähentää osaltaan laitteen huoltotarvetta. Saatavana on myös riittoisampi kasettivaihtoehto, joka pienentää tulostuskustannuksia ja lyhentää ylläpitoon kuluvaa aikaa entisestään.

Uusien i-SENSYS-laitteiden myynti alkaa Suomessa maaliskuussa 2010, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

- i-SENSYS LBP6300dn: 279 euroa
- i-SENSYS LBP6650dn: 399 euroa
- i-SENSYS MF5840dn: 599 euroa
- i-SENSYS MF5880dn: 699 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi