PIXMA MP270

Canonilta kolme peruskäyttäjän PIXMA-monitoimilaitetta [19.8.2009]

PIXMA MP250 Canon tuo markkinoille kolme uutta opiskelijoille ja kotikäyttäjille suunnattua PIXMA-monitoimilaitetta. PIXMA MP250, PIXMA MP270 ja PIXMA MP490 tuottavat laadukkaita tulosteita ja kopioita edullisesti ja vaivattomasti.

PIXMA MP270 PIXMA MP490

Kaikki kolme laitetta hyödyntävät Canonin kahden pikolitran FINE (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) -tekniikkaa, jonka ansiosta tulostusjälki on rakeeton 4800 dpi:n tarkkuuteen asti. FINE-värikasetteja on kaksi, joista toinen on värimusteille ja toinen mustalle pigmenttimusteelle. Kasetit on varustettu tulostuspäällä, mikä helpottaa säiliöiden asentamista ja käyttöä.

Älykkyyttä, helppokäyttöisyyttä ja hyvät ohjelmistot

Kaikissa uusissa monitoimilaitteissa on pikakäynnistystoiminto, jonka avulla tulostuksen pääsee aloittamaan nopeasti. Käyttöä helpottavat myös itseavautuva paperin luovutustaso ja automaattinen skannaustila, joka tunnistaa skannattavan asiakirjan koon ja tyypin automaattisesti.

Laitesarjan hyödyllisiin lisäominaisuuksiin kuuluu Auto Photo Fix II -kuvankorjaustoiminto, joka korjaa alivalottuneet kuvat automaattisesti. Toiminto jakaa kuvan erillisiin alueisiin ja laskee algoritmien avulla alivalotuksen määrän kullakin alueella, minkä jälkeen kuvan kontrasti, kirkkaus ja värisävyt optimoidaan ja tasapainotetaan automaattisesti.

Easy-WebPrint EX puolestaan on verkosta ladattava ohjelma, jonka avulla käyttäjät voivat valita tiettyjä alueita verkkosivuilta ja joko tulostaa valitut rajaukset tai tallentaa ne kovalevylle. Easy-WebPrint EX mahdollistaa myös eri verkkosivuilta valittujen sisältöjen yhdistämisen yhdeksi tulostettavaksi asiakirjaksi, mikä säästää paperia ja mustetta.

Nopeaa tulostusta standardien mukaisesti

Canon kuuluu ensimmäisiin tulostinvalmistajiin, jotka testaavat laitteidensa tulostusnopeuden ISO/IEC 24734- ja 24735 -standardien mukaisesti. Yhtenäisten standardien ansiosta käyttäjät voivat vertailla eri mallien tulostusnopeutta.

Uudella PIXMA MP250:llä 10 x 15 cm:n kuvan tulostaminen kestää keskimäärin 56 sekuntia ja laite tulostaa 7,0 mustavalko- tai 4,8 värisivua minuutissa. PIXMA 270 puolestaan tulostaa 10 x 15 cm:n kuvan 45 sekunnissa sekä keskimäärin 8,4 mustavalko- tai 4,8 värisivua minuutissa. PIXMA MP490:llä 10 x 15 cm:n kuvat tulostuvat 43 sekunnissa ja laite tulostaa 8,4 mustavalko- tai 4,8 värisivua minuutissa. Kaikki yllä mainitut nopeudet perustuvat ISO/IEC 24734- ja 24735 -standardin mukaisiin mittauksiin.

Muut ominaisuudet

PIXMA MP250:ssä on 600 dpi:n skanneri, jonka värienkäsittelytekniikka takaa uskollisen värintoiston ja terävän tekstijäljen jopa kopioiduista asiakirjoista. Laitteen ominaisuuksiin kuuluvat myös 7-segmenttinen nestekidenäyttö sekä Hi-Speed USB -liitäntä. PIXMA MP250:n tyylikäs ulkoasu on viimeistelty valkoisella mattapinnalla ja mustilla reunuksilla.

PIXMA MP270:ssä on lisäksi PictBridge-tulostus suoraan digitaalikamerasta tai videokamerasta, ja tämän mallin skanneri yltää 1200 dpi:n tarkkuuteen. PIXMA MP270:n pyöreäreunaisessa rungossa on valkoinen viimeistely osin kiiltävänä ja osin mattapintaisena.

PIXMA MP490 erottuu edukseen 1,8 tuuman värinestekidenäytöllään (TFT), joka tekee laitteen käytöstä helppoa. Lisäksi tässä mallissa on paikka flash-muistikortille, jolle tallennetut kuvat voi tulostaa suoraan. Myös 1200 dpi:n skannerilla skannatut tiedostot on mahdollista tallentaa flash-muistiin. PIXMA MP490 on muotoilultaan samalla tavoin pyöristetty kuin PIXMA MP270, mutta viimeistely on kauttaaltaan kiiltävän valkoinen.

Uusien PIXMA-monitoimilaitteiden myynti alkaa Suomessa syyskuussa 2009, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

- PIXMA MP250: 59 euroa
- PIXMA MP270: 69 euroa
- PIXMA MP490: 89 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi