Canonilta entistä nopeammat skannerit [20.8.2007]

CanoScan 8800F Digikuvaus on synnyttänyt tarpeen myös vanhojen paperikuvien ja filmien saamiseksi digitaaliseen muotoon. Siihen vastauksena Canon esittelee kaksi uutta skannerimallia: CanoScan 8800F:n ja CanoScan LiDE90:n.

CanoScan 8800F on suunniteltu edityksellisiin kuvankäsittelyn tarpeisiin. CanoScan LiDE90 vetoaa käyttäjiin, jotka etsivät laitteeltaan tyylikästä muotoilua ja edullista hintaa.

CanoScan 8800F:n ominaisuudet lyhyesti:
- 4800 x 9600 dpi:n tarkkuus ja 48-bittinen värisyvyys
- A4-kokoisen arkin skannaus 7 sekunnissa (300 dpi), ei lämpenemisaikaa
- Filmiskannaus - 35 mm:n negatiivi tai postitiivi sekä 120 filmi
- Mukana monipuolinen ohjelmistopaketti: Adobe PhotoShop Elements, ArcSoft PhotoStudio, ScanSoft OmniPage SE ja LaserSoft SilverFast SE
- Pölyn ja naarmujen automaattinen poisto FARE Level 3 -tekniikalla, rakeisuuden poisto ja vastavalon korjaus

CanoScan LiDE90:n ominaisuudet lyhyesti:
- 2400 x 4800 dpi:n tarkkuus ja 48-bittinen värisyvys
- A4-kokoisen arkin skannaus 12 sekunnissa (300 dpi)
- Virransyöttö USB-liitännän kautta – erillistä virtalähdettä ei tarvita
- Mukana ArcSoft PhotoStudio -ohjelmisto
- Automaattinen pölyn ja naarmujen poisto QARE-tekniikalla, rakeisuuden poisto ja vastavalon korjaus

Kummankin mallin ohjelmoitavilla pikapainikkeilla voidaan suorittaa yleisimmät toiminnot, kuten kopiointi, sähköpostin lähetys ja PDF:n luonti. Erittäin litteän CanoScan LiDE90 -skannerin mukana toimitetaan pystyskannausjalusta, joka säästää tarvittaessa pöytätilaa. CanoScan 8800F:llä skannaa laadukkaita suurennoksia alkuperäisistä filmeistä. Kiinteä filmisovitin tukee useita formaatteja, kuten 35 mm:n filmiruutua (negatiivi/positiivi, jopa 12 samanaikaisesti), 4 kehystettyä diaa tai 120 filmi (enint. 6 x 22 cm).

Uusien CanoScan-mallien myynti alkaa Suomessa lokakuussa 2007. Niiden hinnat ovat seuraavat:

CanoScan LiDE 90: 79 euroa
CanoScan 8800F: 219 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi