no consumer

Canon esittelee taskukokoiset Dual Flash Memory -videokamerat [24.1.2008]

Canon FS11 Canon tuo perinteisten SD-videokameroiden markkinoille uudet videokamerat, jotka tallentavat video-otokset Flash-muistille. Canon FS11-, FS10- ja FS100 -videokamerat ovat tyylikkäitä, pienikokoisia ja vähän virtaa kuluttavia. Flash-muisti tarjoaa yhtä paljon tallennustilaa kuin kiintolevyllä varustetut videokamerat ja mahdollistaa lisäksi pienen koon.

Uudet FS11- ja FS10-mallit tallentavat sekä tavallisille SD-muistikorteille että sisäiseen muistiin. FS11-mallissa sisäistä muistia on 16 gigatavua, kun taas FS10-mallissa muistia on 8 gigatavua. Tallennusajat ovat vastaavasti jopa 11 tuntia ja 5 tuntia. Sisäisen muistin ansiosta videokameralla voi aina tallentaa myös silloin, kun muistikortti ei ole käytettävissä. FS100-mallilla voi tallentaa pelkästään SD/SDHC-muistikortille. Muistikortille tallennetut otokset on helppo siirtää tietokoneeseen kortinlukulaitteen tai USB-liitännän kautta.

Uudet FS-sarjan videokamerat lyhyesti:
- Canonin uusi Advanced Zoom -järjestelmä, suurennuskerroin 45x
- 1,07 megapikselin videokameroissa aito 16:9-laajakuvatallennus
- Yhteensopivuus Canonin tallentavan DW-100-DVD-aseman kanssa
- Älykäs akkujärjestelmä näyttää jäljellä olevan tallennusajan minuutin tarkkuudella
- Stillkuvien tallennus sisäiseen muistiin (FS11, FS10) tai SD/SDHC-muistikortille
- Mikrofoniliitäntä

Monia etuja

Pienemmän virrankulutuksen ja nopeamman käynnistyksen lisäksi Flash-muisti vaatii vähemmän tilaa kuin perinteisten videokameroiden tallennusmediat. Sen ansiosta flash-muistille tallentavat videokamerat ovat huomattavan pieniä ja keveitä. Flash-muisti ei myöskään sisällä liikkuvia osia, joten videokamerat kestävät paremmin tärähtelyä ja iskuja.

FS-sarjan videokamerat tarjoavat tehokkaita ominaisuuksia todella pienessä koossa. Kaikissa malleissa on 1,07 megapikselin CCD-kenno, joka takaa laadukkaat kuvat ja mahdollistaa aidon 16:9-laajakuvatallennuksen. Kuvattuja laajakuvavideo-otoksia voi tarkastella oikeissa mittasuhteissa 2,7 tuumaisesta 16:9-nestekidenäytöstä.
Edistynyt 45x zoomaus on ennennäkemättömän ulottuva. Zoom-objektiivin ja tehokkaan DIGIC DV II -kuvaprosessorin yhdistelmä tuo tapahtumat lähemmäksi kuin koskaan aikaisemmin.

Kaikki FS-sarjan videokamerat ovat yhteensopivia Canonin tallentavan DW-100 DVD-aseman kanssa. Tallentava asema liitetään suoraan videokameraan, ja video-otokset voi kopioida täysikokoiselle DVD-levylle ilman tietokonetta.

Uusien FS-sarjan videokameroiden myynti alkaa Suomessa huhtikuussa 2008. Niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

FS11: 639 euroa
FS10: 529 euroa
FS100: 429 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi