Canon-uutuuksien kirjo esillä Photokina 2010 –messuilla [10.9.2010]

Canon esittelee vuoden 2010 uutuutensa 21.–26. syyskuuta järjestettävillä Photokina-messuilla Kölnissä. Esillä on muun muassa koko uusi syysmallisto, joka sisältää täysteräväpiirtovideoiden tallennukseen pystyviä, tehokkaita kompaktikameroita, kotitulostimia, suurkuvatulostimia ja ammattitason broadcast-videokameroita. Canonin suomalaiset tuoteasiantuntijat ovat paikalla koko messujen ajan.

Canon täyttää uutuuksillaan 3 155 neliömetriä Halle 3.2:ssa. Valikoiman tähtiä ovat muun muassa

• EOS 60D -järjestelmäkamera, jonka 18 megapikselin APS-C-kokoinen CMOS-kenno ja kääntyvä nestekidenäyttö avaavat kuvaajalle uusia luovia mahdollisuuksia.

• pienikokoinen XF105-videokamera, joka tallentaa broadcast-tason Full HD -teräväpiirtokuvaa. Kamera sopii hyvin yksityisille elokuvantekijöille ja paljon liikkeellä oleville uutistoimittajille. Uudet XF-100-mallit ovat Canonin pienimpiä videokameroita, joissa on broadcast-tason MPEG-2 Full HD -tallennuskoodekki (50 Mbps, 4:2:2).

• IXUS 1000 HS -kompaktikamera, jossa on herkkä 10 megapikselin kenno, 10x optinen zoom ja Full HD -tason teräväpiirtovideoiden tallennus.

• EF 8–15 mm f/4L kalansilmä USM: maailman ensimmäinen sekä pyöreitä että koko kuva-alan kattavia kuvia tuottava kalansilmäobjektiivi. Objektiivilla voidaan zoomata laajakulmapäässä polttovälialueella 8–15 mm.

• uusi PIXMA-tulostinvalikoima täynnä markkinoiden dynaamisimpia malleja. Entistäkin tyylikkäämmissä laitteissa uutta on muun muassa älykäs kosketusjärjestelmä ja täysteräväpiirtovideoiden tulostus. Innovatiivinen tekniikka mahdollistaa laadukkaat ja pitkäikäiset tulosteet.

• imagePROGRAF-suurkuvatulostimet, mukaan lukien johtavien eurooppalaisten valokuvausalan lehtien yhdistyksen (TIPA) palkitsema iPF6350 sekä iPF8300 ja iPF6300. Uudet imagePROGRAF-järjestelmät vastaavat ammattikuvaajien ja fine art -markkinoiden asettamia laatuvaatimuksia. 12 värin LUCIA EX -pigmenttimustejärjestelmä tuottaa tulosteisiin syvät ja eloisat värit.

”Photokina on meille erittäin tärkeä tilaisuus esitellä innovatiivisia tuotteitamme, jotka tulevat osoittamaan markkinoille suunnan vuosina 2010 ja 2011”, toteaa Mr Fukuchi, Canon Europen Canon Consumer Imaging -ryhmän apulaisjohtaja ja tuotekehitysjohtaja.
”Kehitämme jatkuvasti uusia tuotteita, joiden avulla harrastajat ja ammattilaiset voivat toteuttaa luovuuttaan. Messuosastollamme on tuotteita Canonin koko valikoimasta. Ne mahdollistavat täydellisen työnkulun kuvaamisesta kuvien jakamiseen.”

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali