Canon uusii PowerShot A –sarjan kameramallistoa

Canon tuo markkinoille muutama viikko sitten julkistetun PowerShot A510:n rinnalle uuden 4x optisella zoomilla ja 4,0 megapikselin CCD-kennolla varustetun PowerShot A520 -digitaalikameran. Kamerassa on 20 kuvausohjelmaa, joista 8 erikoisaiheohjelmaa, VGA-äänivideoleikkeiden tallennusmahdollisuus, tehokas zoomaava salama ja monipuoliset PictBridge-standardia tukevat suoratulostustoiminnot

Tyylikäs uutuuskamera tallentaa kuvat SD-muistikortille. Siksi se on pieni ja kevyt ja kulkee kätevästi mukana kaikkialle.

PowerShot A520:ssä on Canonin tehokas DIGIC-prosessori, joka takaa laadukkaat kuvat, monipuoliset säätömahdollisuudet ja alhaisen virrankulutuksen. iSAPS-järjestelmään perustuva kameran yhdysrakenteinen älykäs ”kuvausavustaja” analysoi kuvaan vaikuttavat tekijät, kuten zoomin asennon ja kuvan kirkkauden, ja ennakoi otettavan kuvan tyypin. Älykäs tunnistin tunnistaa kameran asennon kuvaushetkellä, optimoi kuvanlaadun ja kääntää kuvan katselua varten automaattisesti oikein päin.

Monipuoliset ominaisuudet

PowerShot A520:ssä on yhdeksän tarkennuspisteen AiAF-järjestelmä, joka pystyy tarkentamaan nopeasti myös keskialueen ulkopuolisiin kohteisiin. Vaihtoehtoisia tarkennustapoina ovat yhden pisteen automaattitarkennus ja käsintarkennus. Automaattinen apuvalo auttaa tarkentamaan himmeässä valaistuksessa.

Käyttäjät voivat tarkastella juuri ottamiaan kuvia 1,8-tuumaisessa nestekidenäytössä haluamansa ajan ja poistaa ne halutessaan heti siirtymättä katselutilaan. Kun laukaisinta painetaan uudelleen, kamera siirtyy takaisin kuvaustilaan. Selkeät ja hyvin sijoitetut painikkeet ja suomenkieliset käyttövalikot tekevät kamerasta erittäin helpon ja kätevän käyttää.

Uusi lisävarusteena saatava tehokas salamalaite, HF-DC1, lisää yö- ja sisäkuvausmahdollisuuksia entisestään. Laite liitetään kameraan mukana toimitettavalla kiinnikkeellä, jolloin sekä kamera että salama voidaan kiinnittää kolmijalkaan. Lisävarusteina on saatavissa myös laajakulma- ja telelisäke ja lähilinssi sekä verraton 40 metrin syvyyteen asti vedenpitävä kotelo, joka suojaa kameraa veden lisäksi pölyltä, hiekalta ja lumelta.

Kameran mukana toimitetaan ZoomBrowser EX- (Windows) ja ImageBrowser-ohjelma (Mac) kuvien katselua, hallintaa ja arkistointia varten. Muita ohjelmia ovat PhotoStitch ja PhotoRecord sekä kuvankäsittelyohjelma ArcSoft PhotoStudio. Toimitukseen kuuluvat myös TWAIN (Windows 98/2000)- ja WIA (Windows Me) -ajurit. PTP-kuvansiirtoprotokollatuen ansiosta kamera voidaan liittää mihin tahansa Windows XP (SP1 – 2)- tai Mac OS X  -käyttöjärjestelmään (v10.1.5–10.3) ilman ajuria.

Kameran hankkija voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa muun muassa 100 megatavua ilmaista tilaa Internetissä omien digitaalisten stillkuvien ja videoleikkeiden jakamiseen. CANON iMAGE GATEWAY -palvelusta voi myös ladata omaan kameraan uusia My Camera -toimintoja, esimerkiksi suljin- ja aloitusääniä sekä aloituskuvia.

PowerShot A520 tulee Suomessa myyntiin helmikuussa. Se asettuu 320 euron hintaluokkaan.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen