Canon uudistaa MiniDV-videokameramalliston [24.1.2008]

Canon MD255 Canon tuo markkinoille uudet MD200-sarjan miniDV-videokamerat. Niiden uusi Advanced Zoom -järjestelmä, johon yhdistyy video-objektiivin laatu ja DIGIC DV -prosessorin teho, tuottaa suurennuskertoimeksi jopa 45x. Kaikissa uutuuksissa on aito laajakuvatallennus, loogiset toiminnot ja pikakäynnistysominaisuus.

Uuden MD200-sarjan mallien ominaisuudet lyhyesti:
- Canonin uusi Advanced Zoom -järjestelmä
      - Suurennuskerroin 45x (MD255, MD235)
      - Suurennuskerroin 41x (MD215, MD216)
- 1,07 megapikselin CCD-kenno (MD255, MD235)
- DIGIC DV -kuvaprosessori takaa loistavan värientoiston
- Aito 16:9-laajakuvatallennus
- Pikakäynnistys alle sekunnissa
- Kauko-ohjain lisää kuvausmahdollisuuksia
- Helppokäyttöinen täysautomaattinen kuvaustila
- Mikrofoniliitäntä (MD235)
- 2,7 tuuman laajakuvanestekidenäyttö ja etsin

MD255:llä voi video-otosten lisäksi tallentaa stillkuvia SD/SDMC-muistikorteille. Videokameran USB 2.0 Hi Speed -liitännän kautta valokuvat voi tulostaa PictBridge-yhteensopivalla tulostimella tai siirtää tietokoneeseen. Stillkuvien käsittelyyn tarvittava ohjelmisto on toimitukseen sisältyvällä Canon Software Solution Disk -levyllä

Pienikokoiset ja ergonomiseksi muotoillut videokamerat sopivat käteen mainiosti. Yhdellä painalluksella valittava täysautomaattitila säätää tärkeimmät asetukset automaattisesti, joten kamerat sopivat aloittelijoillekin. Edistyneemmät kuvaajat voivat valita haluamansa asetukset nestekidenäytön valikoista näytön reunassa olevalla ohjaimella. MiniDV-videokameroiden 2,7 tuuman nestekidenäyttöä voi käyttää myös videovalona.

Pikakäynnistys käynnistää videokameran lähes silmänräpäyksessä. Yhdellä pikakäynnistyspainikkeen painalluksella videokamera siirtyy akkuja säästävään valmiustilaan. Kun painiketta painetaan uudelleen, videokamera on valmis tallentamaan alle sekunnissa.

Uusien miniDV-videokameroiden myynti alkaa Suomessa helmikuussa 2008. Niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

MD255: 349 euroa
MD235: 319 euroa
MD215/216: 269 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi