Canon tuo videokuvan valotuksen käsisäädön EOS 5D Mark II -kameraan [27.5.2009]

Canon tulee julkaisemaan EOS 5D Mark II -kameraan ohjelmistopäivityksen, jonka avulla kuvaaja voi säätää videokuvan valotuksen käsin. Uusi ohjelmisto tulee ladattavaksi Canonin asiakastukisivustolle 2.6.2009 alkaen.

EOS 5D Mark II -kamera julkaistiin syyskuussa 2008, ja sen jälkeen Canonin tutkimus- ja kehitysosasto on kuunnellut tarkasti asiakkaiden palautetta ja täydentänyt kameran videokuvaustoimintoja.

Jotta EOS 5D Mark II -kameran käyttäjät voisivat jatkossa kuvata entistä parempaa videokuvaa, ohjelmistopäivitys sisältää seuraavat videokuvauksen käsisäädöt:
- Himmenninaukon täydet säädöt
- ISO-herkkyys: automaattinen, 100–6400 ja H1 (12800)
- Valotusaika: 1/30–1/4000 sekuntia

EOS 5D Mark II on 21,1 megapikselin huippuluokan järjestelmäkamera, jolla voi tallentaa videokuvaa täydellä teräväpiirtotarkkuudella. Se avaa paljon uusia mahdollisuuksia kuvaaville toimittajille ja uutiskuvaajille. Kameran julkaisun jälkeen monet eri ammattilaiset, kuten studio- ja hääkuvaajat sekä luonto- ja matkakuvaajat, ovat ottaneet sen omakseen. Asiakkaiden palautteen perusteella Canon on kehittänyt EOS 5D Mark II -kameran toimintoja ammattilaisvideokuvaajien tarpeita silmällä pitäen, mikä laajentaa kameran käyttömahdollisuuksia entisestään sekä video- että stillkuvauksessa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi